/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
grafikkort hjælp
Fra : affe
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 22-04-03 16:35

har en COMPAQ presario AMD-K6-2 ved 350 MHz 128mb SD ram og har købt et Creative 3D Blaster Geforce 2 mx400 AGP X4/tv out men kan ikke få det til at passe i nogle af de porte der er i computeren, fik ellers at vide at det godt ville passe til, er det bare mig der ikk kan få det til at fungere eller er det et forkert kort jeg har fået fat i ??

mvh affe

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 22-04-03 17:47

Er det et PCI eller AGP. Hvis AGP så skal den i en brun port/slot. Hvis PCI skal den i en hvis den hvide port/slot.
Hvis din PC ikke har et AGP-slot skal du banke din forhandler i hovedet.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 22-04-03 19:52

Når vil taler COMPAQ presario så er der tale om et bundkort med indbygget skærmkort "integri", så derfor er der ikke noget AGP slot forhånden.
Når du kigger ind i PCen skulle du kun kunne finde 2 sæt sokler som tillader enten pci eller ide kort til installation.
Beklager men du må nok enten se dig om efter en anden PC eller få pengene tilbage.
MVH OW

Kommentar
Fra : affe

Dato : 26-04-03 18:57

der er to hvide porte/slots er det til PCI grafikkort?

mvh affe

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 26-04-03 20:27

Der skal være et brunt slot. Det brune er AGP, og jeg kan forstår på dig at det er et AGP-kort du har købt.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-04-03 20:37

Du har desværre dårlige kort på hånden her idet din compaq presario ikke har nogen AGP, de hvide sokler er ganske rigtigt PCI sokler og hvis jeg ikke tager fejl så sidder tæt op af dem de sorte IDE sokler.
Selv om du eventuelt vil investerer i et PCI grafikkort så må jeg sige at pengene er smidt ud af vinduet, jeg beklager men det er sådan.
Mvh OW

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 26-04-03 21:37

Ja. En Compaq er ikke lige til at opgradere. Derfor køber jeg ikke sådan noget.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-04-03 21:43

Ja det har du ret i desværre derfor holder jeg generelt fingerne væk far HP Compaq og IBM, nå ja og så TDC
Mvh OW

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-04-03 14:01

Jeg havde på et tidspunkt en Compaq. Den opgraderede jeg med et gforce2 PCI 32mb grafikkort og gav den ekstra ram. Det virkede helt fint. Så man kan godt delvist opgrade dem

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 30-04-03 17:28

Komme an på hvilket mærke vi taler om, i dette tilfælde er det en presario, og denne har en integreret ATI Mach 64 grafikchip med en begrænset mængde display ram til rådighed derfor er der ingen AGP sokkel men kun en PCI til rådighed.
MVH OW

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 01-05-03 12:47

Det var også en pressario 600 MHZ. Grafikkortet var som sagt et PCI kort.

Kommentar
Fra : affe

Dato : 01-05-03 18:00

Hvis jeg nu smider et geforce2 64mb PCI kort i min maskine, tror i så ikk den vil kunne køre et så gamelt spil som counter strike?

mvh affe

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 18:24

Kan man overhovedet få et PCI kort i den klasse ?
Det du har er en gammel maskine med få fremtidsudsigter, synes at det er en skam at smide flere penge ud på den.
OW

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 01-05-03 19:08

Man kan få nogle ret hæftige PCI-kort

Kommentar
Fra : affe

Dato : 01-05-03 19:26

har fundet et par geforce2 64mb PCI kort på nettet ville bare høre om det ville virke til bare det spil, da det er det eneste jeg gider spille på pc, det gør ikke noget at den ikk kan spille de allernyeste spil.

mvh affe

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 20:13

Kære Affe jeg kan ikke love dig at din Compaq Presario vil accepterer et skærmkort som dette, jeg har selv prøvet at opruste en PC af denne type uden held, det er derfor at jeg er negativ.
OW

Kommentar
Fra : affe

Dato : 01-05-03 20:18

okay, men tak for din/jeres hjælp.

mvh affe