/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
pskolog firma????
Fra : return
Vist : 740 gange
201 point
Dato : 13-11-09 16:52

hej

nogen der ved om hvor man kan se om en psykolog er gået neden om og så bare startet op igen

er det ik noget med et SE nummer man kan skrive ind et sted på nettet og så se hvornår der feks er oprettet og hvormange ansatte det har osv

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 16:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 16:54
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 16:54

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 17:10

når man skriver SEnummer ind på siden så kommere firmaet godt nok frem men er det ikke muligt at se hvis det har lagt andre steder med den samme ejer og er det muligt at se om firmaet har været gået ned og så startet op på ny måske i et andet navn feks???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 17:12

Når firmanavnet kommer frem neders på siden, skal du trykke på vis detaljer - til venstre for firmanavnet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 17:15

Men du kan ikke bare se, hvis der er kommet nyt navn eller ny adr, du skal jo kende noget du kan søge på... men du kan se på de navne du kender til, om de er gået nedenom og hjem

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-09 17:56

Hvis firmaet er startet op under andet navn er der jo også tildelt nyt CVR eller SE nummer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:00

Citat
du skal jo kende noget du kan søge på

Ja. f.eks navn eller CVR eller SE nummer

Citat
Hvis firmaet er startet op under andet navn er der jo også tildelt nyt CVR eller SE nummer

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:02

prøver lige igen

kan sagten finde firmaet men synes ikke jeg kan se hvad slags firma det er

i/s A/S osv hvor ser man det på siden ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:05

Kan du ikke give os et link, så kan vi da kikke med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:05

Har du prøvet at trykke ude til venstre for firmanavnet - vis detaljer - der kommer der så frem, med hvilken slags firma der er, hvornår det er oprettet osv

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:11

nordsted1

ja det har jeg men der intet om ,om det er et i/s A/S selskab osv hvor finder man så ud af det ??

det er et psykolog firma hvor læger kan henvise til så burde man så ikke kunne se noget mere ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:15

Hvis det var a/s eller i/s så står det der, så når du ikke kan se andet, så er det altså ikke registreret som andet end et firma

Jeg har lige som eksempel fundet denne side

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=canon

du kan se at de fleste der er nævnt er a/s men at der er en blomsterhandler der "bare" er selvstændig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:16

Du kan da også prøve at søge på klikken via tlf. nummeret i f.eks www.krak.dk der burde der også stå der hvis det er a/s eller i/s

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:23

betyder det så at hvis der ikke står hverken i/s A/s osv og det så bare lukker feks kan folk så ikke få sine spildte penge igen får dårlig rådgivning men hvis lægerne henviser til stedet så burde man vel kunne klage til nogen ikke men hvem nogen der så ved det ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:28

Du vil aldrig få medhold i, at du har fået en dårlig vejledning hos en psykolog og da slet ikke pengene retur

Du kan klage over behandlingen, men da det vil være ord mod ord, så ville jeg orke at tænke på det

Jeg syntes du skal henvende dig til din læge, og fortælle hvad du har oplevet, han/hun kan så også fortælle om klagesystemet

Hvis der er hold i din klage, så skal psykologen jo ikke have patienter henvist fra lægen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:29

Du kan også læse om hvordan du kan klage over psykologen her

http://www.psykologeridanmark.dk/Psykologens%20arbejde/Lovgivning/Klagemuligheder.aspx

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-09 18:30

Hvis det er oprettet som enkeltmandsfirma, altså ikke i selskabsform, så betyder det at indehaver hæfter personligt for firmaets gæld, og dermed er ansvarlig for tilbagebetaling af eventuelle tilgodehavender.

Men hvis firmaet, og dermed indehaveren er gået konkurs, så kan det være svært at få sine penge, det er endnu ikke lykkedes at finde en metode, til at klippe håret af en skaldet.

Såfremt vedkommende har oprettet sin virksomhed som aps eller a/s og er gået konkurs, vil et nyt firma alligevel ikke kunne stilles til ansvar for det gamle firmas fejl, heller ikke slevom ejeren er den samme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:30

Pøj pøj med det videre forløb............det ser ikke nemt ud

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:40

lige et sidste spørgsmål

inde hvor man kan se feks at det er et A/s I/s osv

hos det firma jeg kigger på står der det her :Virksomhedsform: 10 Enkeltmandsvirksomhed

hvad betyder det der er kun en ejer det ved jeg og hun er helt alene nu efter at den jeg gik ved er blevet fyret lang historie

men der står jo Virksomhedsform: 10 Enkeltmandsvirksomhed hvad betyder det ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:42

Det har jeg også set ved andre enkeltmandsfirmaer, så jeg kan ikke svare dig

Måske der er andre firmaer på adressen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:43

F.eks står det også her, samtidig med at der står 0 ansatte

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=26532337

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:44

ja der er andre firmaer på adressen men det ligger i en opgang og der er andre firmaer i stue etagen men ikke på den sal hvor hun ligger er der kun det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:45

ehm... iflg. dette link står 10=enkeltmandsvirksomhed

http://www.publi-com.dk/Site/Resources/Files/Media/cvronline/Docs3/Cvr-koder.pdf

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-09 18:45

Enkeltmandsvirksomhed betyder at det er drevet som en virksomhed alene registreret i ejerens navn, og altså, at der IKKE er tale om A/S aps eller I/S (I/S er i virkeligheden blot enkeltmandsfirma med flere indehavere) man kan sagtens have et enkeltmandsfirma selvom man har mange ansatte, da det udelukkende beskriver ejerforholdet.

Det betyder også som jeg har skrevet højere oppe, at ejeren hæfter personligt med hele sin formue for virksomhedens gæld.

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-11-09 18:46

p.s har det sort på hvidt at der er sket en dårlig rådgivning så det burde da vel være muligt at få sine spildt penge retur især når det er lægen der henviser ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:46

Jeg smutter ud af tråden igen, jeg kan ikke hjælpe dig yderligere

Håber på du får noget positivt ud af det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:48

Du kan som jeg før har nævnt, se klagemulighederne her og under alle omstændigheder, så tal med din læge, så lægen ikke henviser flere patienter

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 201 point
Dato : 13-11-09 18:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 18:50

Hvis det er et enkeltmandsfirma er der EEN ejer (ansvarlig)

Derudover kan der være 1000vis af ansatte (men så mange er nok sjældent i den type )

10 betyder blot at det er et enkeltmandsfirma

De øvrige kan du se her

http://www.publi-com.dk/Site/Resources/Files/Media/cvronline/Docs3/Cvr-koder.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 18:52

Citat
har det sort på hvidt at der er sket en dårlig rådgivning

Og HVEM har så skrevet det ??????

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-11-09 18:55

Måske du kan finde nogle oplysninger her.
Dels noget om kvalitet, dels noget om hvad foreningen står for osv.
Det kan være at du ovenikøbet kan kontakte dem, idet det jo garanterer for at deres medlemmer leverer råd og vejledning udfra visse etiske og kvalitetsmæssige forhold.

http://www.dp.dk/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-11-09 18:56
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 19:01

Refi 18.50... ser du slet ikke tråden igennem før du skriver???

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 13-11-09 19:01

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-11-09 19:05

Ja jeg var også ved at skrive imens at svaret kom ind. Jeg kan ikke altid holde øje med mail og skrive, så derfor henviste jeg til det samme

sorry

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-11-09 19:06

men vi tænker åbenbart ens Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 19:37

Ha ha smuller54... så skriver du da noget langsomt, for jeg lagde linket første gang kl. 18.29