/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
certifikatfejl??
Fra : tris01
Vist : 500 gange
125 point
Dato : 13-11-09 12:09

Hej! Er her nogen der kan hjælpe en computer-kegle?!
Min computer har fungeret fint i de sidste mange år. Men nu er der, når jeg skal ind på nogle hjemmesider eller på min mail begyndt at komme en side hvor der står følgene:

Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.
Dette websteds sikkerhedscertifikat er udløbet eller er endnu ikke gyldigt.

Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren.
Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstedet.
Klik her for at lukke denne webside.
Fortsæt til dette websted (anbefales ikke).
Flere oplysninger

Nogle der kan hjælpe, eller skal jeg have fat i en computer kyndig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 12:20

Det er i de fleste tilfælde fordi Bill Gates ikke har anerkendt det

Gå du roligt på siden hvis du tidligere har brugt den....

Er det NYE links bør du være lidt mere opmærksom, men fald ikke ned af stolen - skulle noget være galt er du forhåbentlig beskyttet at din firewall og antivirus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-09 13:20

Der er kun sket det med din maskine at den har opdateret dit styresystem. Og så er der kommet en opdatering som skulle hjælpe dig, i stedet irriterer det dig.

Men det betyder ikke at de sider er dårlige, det betyder bare at en amerikaner har bestemt at sådan skal det være.

Så gør som Refi skriver, besøg du bare de sider.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-11-09 13:32

nogle hjemme sider vil gerne køre sikkert SSL. Dette kræver at brauseren skifter fra port 80 og til og jeg mener 443, samtidig godkends disse certifikater, og som vores ven siger vil Bill gerne selv have styr på hvem der udsteder disse. Hvis du har brugt siden før er der sansynligvis gået kuk i dine certifikater, så prøv at gemme dem igen. Selv oplever jeg det når jeg kører SSL programmer på min kælder server. det certifikat den vil bruge har serveren selv lavet, og det kan bills brauser ikke lide, men jeg ved jo det er ok.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 125 point
Dato : 13-11-09 15:23

Passer din dato på pcen? Tjek det nede ved uret i nederste højre hjørne. Det kan være dit system ur der driller.

Kommentar
Fra : tris01

Dato : 14-11-09 10:39

det var uret!

Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 14-11-09 10:40

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-09 16:10

Men hvorfor driller dit ur så? Måske en justering der har været fejl eller også er det dit backupbatteri på bundkortet der skal skiftes. Det sørger for at holde ur og dato ajour mens pcen er slukket. Det er et lille knapbatteri der sidder direkte på bundkortet