/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Agnes Marie Frederikke N
Fra : 2601
Vist : 1554 gange
450 point
Dato : 12-11-09 20:02

Jeg søger hvor Agnes Marie Frederikke Nielsen født 14. januar 1877 i København MEN HVOR?

Jeg har søgt i Skt. Stefan, Skt. Matthæus og Skt. Johannes men der er hun ikke.

Hun bliver gift med Smed Rahr Boÿe-Janus Muxol ca. 1915, men hvor ved jeg ikke.

Jeg har søgt ham i KRAK uden at finde ham.

Han dør 15. februar 1934 på Københavns Kommunehospåtal og bor da Meinungsgade 21.

I FT. 1916 bor hans første hustru Johanne Kirstine Jakobsen på Øresundsvej 41 stuen th. og var skildt.

Jeg kan heller ikke finde ud af hvor de bor sammen fra den ælsteælste datter bliver født 8. juli 1887
på Fødselsstiftelsen sogn i København, Københavns amt.

Da de får deres næste barn født 21. april 1889 Emma Louise Muxoll hvor ved jeg ikke ligesom den sidste datter Louise Johanne Rigmor Muxoll født 9. november 1895 hvor der blot står København.

Nogle der ved hvor disse børn er døbt eller hvor Agnes maria Frederikke Nielsen er født.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-11-09 20:11

Den er svær,

måske ved Dorthe Muxol der udstiller her:
http://www.viborg.dk/db/kultur.nsf/Alle/101D885808908422C12573790045A332?OpenDocument

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-11-09 20:34

Til svendgiversen.

Ja du har ret den er svær.

Jeg glemte at oplyse at jeg også har søgt børnene på Fødselsstiftelsen og Vor Freldser.

Mange af de Muxoll som jeg har ringet til kender ikke den gren af familien Muxol og i FT 1926 har Janus og Agnes ikke nogle børn der bor hjemme - hvis de fik børn?

MVH

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 13-11-09 03:14

Kan det være hende her?:

København, Sokkelund, Gentofte, Skovshoved, Et hus, 11, FT-1880, C7967
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Sidse Olsen, f. Jensen 56 Enke Husmoder, Fiskehandlerske Gentofte Sogn, Københavns Amt
Ane Elisabeth Larsen 21 Ugift Hendes Datter Gentofte Sogn, Københavns Amt
Johan Valentin Frederik Frederiksen 24 Ugift Baadebyggersvend Lyngby Sogn, Københavns Amt

Henry Robert Nielsen 26 Gift Husfader, Vognmand Gentofte Sogn, Københavns Amt
Hanne Kristine Nielsen, f. Meyer 27 Gift Hans Hustru Gentofte Sogn, Københavns Amt
Agnes Marie Frederikke Nielsen2 Ugift Deres Barn Gentofte Sogn, Københavns Amt

Marie Vilhelmine Elisabeth Nielsen Under 1 Ugift Deres Barn Gentofte Sogn, Københavns Amt
Kristine Vilhelmine Nielsen 16 Ugift Husfaders Søster, Tjenestepige Gentofte Sogn, Københavns Amt
Jens Nielsen 57 Enkemand Husfaders Fader, Aftægtsmand Gentofte Sogn, Københavns Amt
Hans Jakobsen 20 Ugift Tjenestekarl Lyngby Sogn, Københavns Amt
Anna Johanne Nielsen 12 Ugift Vognmand Nielsens Søster Gentofte Sogn, Københavns Amt

Der findes en del "muxoll" på www.gencirkles.com - Her er der 2 ll'er sidst i navnet. Flere af fornavnene Rahr og Janus.

En Svenn har i Dis spurgt om samme Muxoll som du - er det dig? Ellers se Google "Musuxoll" side 3 og 4.
Torben

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-11-09 14:04

Til torben hammer.

Først tak for din hjælp.

Jeg tror ikke at den i FT 1880 person er min. Hun er født 1. december 1877 og døbt 27. januar 1878

Hvis du ser FT. 1925 København Meinurgsgade 21 AO opslag 247 står der meget klart 14/1 1877 og fødested København. I flere af de personer i denne FT står der også Gentofte så jeg mener uden at det dermed er sagt at jeg har ret at hun er født indenfor voldene.

Du har ret at der er flere der heder Janus Muxoll. Min er døbt Rahr. Boÿe-Janus Moxull den 8. august 1856 i Sæby Kirke, Sæby Sogn i Løve Herred, Holbæk amt.

Hans fader var Malermester Carl Anton Muxoll. Født 16 november 1819 i Kbn. død 27 februar 1869.
Mor: Ingeborg Edvordine Clausen. Født 5 maj 1818 i Holbæk.

Med venlig hilsen

PS: ja jeg har søgt ham via DIS uden at finde ham.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-09 14:22

Mon ikke det er hende?

Sandsynligheden for at der findes to Agnes Marie Frederikke Nielsen, født et par år før 1880,
er selv i hovedstaden, tror jeg nok, meget lille??

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-11-09 20:41

Til svendgiversen

Du har nok ret, men havde der i FT stået 14. december så måske.

Hun er blevet gift omkring 1912-16 så det vil jeg se på i Gentofte.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-11-09 08:19

MÅSKE!!
Fødselsdagen passer
måske som det eneste?

Hans Albert Hvidberg
cand. polit.
Født: 02-07-1838 Fødested: Hørsholm
Død: 03-03-1907 Adresse ved død: Revalsgade 6, 2
Ægtefælle: Agnes Marie Født: 14-01-1877 Fødested: København

MVH
modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-11-09 09:40

Til modersvilje.

Hun blev enke i 1933 så det er desvære ikke hende.

Men et stor tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-11-09 09:44

Til modersvilje

Undskyld der var jeg lidt for hurtig. Det var Janus Muxoll der døde i 1933 og han kunne være blevet skildt 1905-06 og gift med hende. Hun må svære blevet gift fra Revalsgade 6, 2
Det vil jeg undersøge.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 14-11-09 11:05

Her er nogle oplysninger om Hans Albert Hvidberg:

Meddelelser om Dimitterede fra Herlufsholm fra Skolens Stiftelse 1565 til 1875"
Nr. 856.
Hans Albert Hvidberg, 2den Kar., f. % 1838 i H0rsholm,
hvor Faderen, Proprietor Jens Madsen H., forhen var
Postmester; Moderen: Charlotte Michaelsen. Studerede
en Tid Jura, deltog i Krigen 1864 og blev Sekondlieute-
nant, cand. polit. Januar 1869 (haud ill.), tog dansk jurid.
Examen 1871, Godsforvalter paa Eriksholm ved Holbsek
1872; ugift.

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hirschholm, , 63, FT-1834, C7793
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Hvidberg 33 Gift Postmester
Charlotte Ylverriche Michelsen 41 Gift
Friderich Christopher Hvidberg 5 Ugift deres Barn
Marie Magdalene Hvidberg 5 Ugift deres Barn
Carl Wilhelm Hvidberg 2 Ugift deres Barn

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hirschholm, Gaard, 47, FT-1840, C3813
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Hvidberg 38 Gift Postmester
Charlotte Sophie Michelsen 46 Gift Hustru
Friderich 10 - Deres Børn
Marie 10 - Deres Børn
Carl 5 - Deres Børn
Joachim 3 - Deres Børn
Hans Alberth 1 - Deres Børn

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hirschholm, , 28, FT-1845, C1433
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Hvidberg 44 Gift Postmester Ringkjøb.
Charlotte Michelsen 52 Gift Hustrue Saabye
Frederick Christopher 16 - Børn Hirschholm
Marie 16 - Børn Hirschholm
Carl Wilhelm 11 - Børn Hirschholm
Joachim 9 - Børn Hirschholm
Hans Alberth 7 - Børn Hirschholm

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hørsholm, Hørsholm By, 15, FT-1850, C7085
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Hvidberg 49 Gift Gårdejer, husfader Ringkøbing
Charlotte Mikkelsen 57 Gift Hans Hustru Kirke Såby, Roskilde Amt
Marie Magdalene Hvidberg 21 Ugift Deres datter Hørsholm

Sorø, Øster Flakkebjerg, Herlufsholm, Herlufholm Kloster, , 1, FT-1850, B3858
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Wilhelm Theodor Hvidberg 16 Ugift dicipel, f. proprietair Hirscholm
Hans Albert Hvidberg 12 Ugift dicipel, f. proprietair Hirscholm

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hørsholm By, En Gaard, 1, FT-1880, C6203
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Albert Hvidberg 41 Ugift ?? Gæstgiver, Cand. Polit. Her i Sognet

København, København (Staden), Faksegade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Faxegade 17,matr.1235 1.Sal, 7, FT-1885, D4197
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Albert Hvidberg 45 Gift Huusfader Medlem af Adm.for de Sa?? Fideicommis Hørsholm
Signe Oline Hvidberg 33 Gift Huusmoder Kjøbenhavn
Emmy Hvidberg under 1 Aar Ugift Barn Kjøbenhavn

Torben

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-11-09 15:23

er det den du søger??
senta
Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Gentofte, Skovshoved, Et hus, 11, FT-1880, C7967
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Sidse Olsen, f. Jensen 56 Enke Husmoder, Fiskehandlerske Gentofte Sogn, Københavns Amt
Ane Elisabeth Larsen 21 Ugift Hendes Datter Gentofte Sogn, Københavns Amt
Johan Valentin Frederik Frederiksen 24 Ugift Baadebyggersvend Lyngby Sogn, Københavns Amt
Henry Robert Nielsen 26 Gift Husfader, Vognmand Gentofte Sogn, Københavns Amt
Hanne Kristine Nielsen, f. Meyer 27 Gift Hans Hustru Gentofte Sogn, Københavns Amt
Agnes Marie Frederikke Nielsen 2 Ugift Deres Barn Gentofte Sogn, Københavns Amt
Marie Vilhelmine Elisabeth Nielsen Under 1 Ugift Deres Barn Gentofte Sogn, Københavns Amt
Kristine Vilhelmine Nielsen 16 Ugift Husfaders Søster, Tjenestepige Gentofte Sogn, Københavns Amt
Jens Nielsen 57 Enkemand Husfaders Fader, Aftægtsmand Gentofte Sogn, Københavns Amt
Hans Jakobsen 20 Ugift Tjenestekarl Lyngby Sogn, Københavns Amt
Anna Johanne Nielsen 12 Ugift Vognmand Nielsens Søster Gentofte Sogn, Københavns Amt

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-11-09 20:43

Til senta

Først tak for din hjælp.

Dernæst gid det var. Hun er født 1. december 1877 og døbt 27. januar 1878 i Ordrup Kapel.

Jej vil undersøge denne som modersvilje har fundet:
Hans Albert Hvidberg
cand. polit.
Født: 02-07-1838 Fødested: Hørsholm
Død: 03-03-1907 Adresse ved død: Revalsgade 6, 2
Ægtefælle: Agnes Marie Født: 14-01-1877 Fødested: København
"

Men jeg kan ikke komme ind på AO i øjeblikket. På mandag vil jeg se i Sck. Matthæus over gifte fra 1907 til 16 for at se om hun bliver gift med Janus Muxoll.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 450 point
Dato : 17-11-09 13:59

Hej med dig. Har kigget lidt efter hende...
Har fundet en Agnes Marie Frederikke Nielsen født 14. januar 1877 døbt den 12. august 1877 i Garnisons kirke, fødte 1874-1881 opslag 212. står som nr. 80, prøv om det kan være hende du søger.
Hilsen Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 17-11-09 15:22

Kig engang FT 1880, København, Store Kongensgade 100, Mellem bygning 4. sal. opslag 110.
Frederik Carl Nielsen, 35 år
Hansine Christine Nielsen 36 år
plus 6 børn
næstsidste barn står der Agnes Marie Nielsen 3 år
Hilsen Jytte

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 17-11-09 15:57

Tak for svaret jyttemor.

Nej mange gange tak for svaret. Jeg har søgt i Garnisons kirkebog, men stoppede ved opslag 205 da det gik over i juli 1877.

Jeg har nu søgt i Sct. Matthæus kirkebog fra 1906 til 1916 over gifte og der er ingen Agnes Marie Frederikke Nielsen blevet gift. Jeg har også søgt efter hendes konfirmation i Garnisons Kirkebog op til 1895 så de må være flyttet eller opgivet kirken. Da jeg ikke kan finde Janus børn´s dåb efter nr 3 og jeg endnu ikke har været på Landsarkivet for at se om jeg kan finde ud af en skilsmisse så ved jeg ikke hvor jeg skal lede. Den sidste barn jeg har er født 7. november 1919.

Boede 1921 på Øresundsvej 41 stuen th.
Hendes Svigersøn Cigarhandler ? Kristian Sørensen født 22 maj 1897 i Ålborg og dennes hustru Louise Johanne Rigmor Muxoll og deres datter født 7. november 1919 i Ålborg boede i stuen tv. AO opslag 57.

Men nok om det jeg siger dig mange tak for din og de andres store hjælp - som altid.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 17-11-09 16:17

Den Agnes Marie Frederikke Nielsen som jyttemor har fundet, er datter af:
Frederik Carl Christian Nielsen og
Hansine Christiane Visler.
De har mindst en datter til:
Julie Christiane Marie Nielsen, født 03. juli 1875 og døbt 29. aug 1875 i Trinitatis Kirke
(Trinitatis 1873-78, opslag 210 nr. 124).

Den af mig den 13/11 nævnte Agnes Marie Frederikke Nielsen var født i Gentofte og var datter af:
Henry Robert Nielsen, Vognmand og
Hanne Kristine Nielsen, f. Meyer.

Der har alligevel åbenbart været 2 med samme navn. Så min "Agnes" er ikke den rigtige.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-11-09 21:13

Til torbenhammer.

Du har ret, men det gør din store indsats ikke mindre af jeg vil gerne sige dig en stor tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Lakrisser

Dato : 28-09-16 21:46

Hej!

Jeg er først lige blevet medlem, fordi jeg blev gjort opmærksom på denne tråd

Min morfar, Albert Johannes Hvidberg (23/6-1902, sted ukendt) blev født af Agnes Marie Frederikke Muxoll (f. Nielsen, 1860 i Garnison Sogn).

Jeg har imidlertid ingen oplysninger, om min Morfars far, da graviditeten åbenbart var udenfor ægteskab, Men jeg går udfra at det må have været en Hvidberg. Jeg har heller ingen oplysninger om hvilken Muxoll, som Agnes blev gift med.

Kommentar
Fra : Lakrisser

Dato : 29-09-16 14:59

Her er liige nogle rettelser til mit opslag:

Albert Johannes Hvidberg blev født i 1904.
Og hans mor blev tilsyneladende født i 1877 (stadig i Garnison sogn).