/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hjææælp til forfatter!!
Fra : LarsLøkken
Vist : 802 gange
200 point
Dato : 12-11-09 08:54

Jeg har nu læst alt hvad mine yndlings forfattere har skrevet. Jeg må derfor have nogle nye!
Genren skal være i stil med Lauren Weisberger, Candace Bushnell og Sophie Kinsella. Altså forfatterne bag bla. Sex & the city, Shopaholic, Lipstick Jungle, Djævlen går i Prada, etc..
Nogen der kender til forfattere der skriver i samme stil/ om lignende emner??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 14:14

Marcia Willet, Rosamunde Pilcher, Leona Blair

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 14:58

Ups jeg ser lige at du er en mand, så det er damebøger jeg har skrevet. Vent til en af de store læseheste kommer forbi.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-11-09 15:56

Jamen, er det da ikke "damebøger" LarsLøkken allerede har læst ? En rigtig mand læser da Tom Clancy, Henning Mankell, Jan Guillou og Ian Rankin ol.

Vh Chris

Accepteret svar
Fra : janni_s

Modtaget 200 point
Dato : 12-11-09 16:12

Der er bland anden Marian Keyes. Jeg har læst "sushi for begyndere" og "engle" og de er samme genre som de forfatterer du nævner.

Cecelia Ahern er også samme genre. Hun har skrevet "ps. i love you" som blev filmatiseret. Bogen er nu bedre end filmen efter min mening :)

Men jeg har læst stort set alle de bøger du nævner, så jeg tror du vil synes om disse fortatterer også ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 17:04

Af andre forfattere kan jeg nævne Ken Follet, Brian Garfield.

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 12-11-09 17:27

Jeg stiller spørgsmålet på vegne af min kæreste! Og hun er pige

Godkendelse af svar
Fra : LarsLøkken

Dato : 12-11-09 17:35

Tak for svaret janni_s. Forfatterne du har anbefalt virker til at være liiiige min stil
Hilsen LarsLøkken (Jannie)

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 19-12-09 21:52

Hej LarsLøkke,
De forfattere/titler du nævner falder indenfor genren Chick lit. Jennifer Weiner Judith Ryan Hendricks kunne også sagtens være forfattere der i så fald var værd at læse. På http://www.litteratursiden.dk/noget-der-ligner/noget-der-ligner-bridget-jones-nyt kan du finde inspiration og en hurtig søgning på bibliotek.dk på emnet chick lit giver over 700 resultater! Der er altså nok at gå i gang med
God læselyst!