/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Isbjørne-julehjerte
Fra : anva
Vist : 6512 gange
200 point
Dato : 10-11-09 20:57

Bo Bedre havde for MANGE år siden en skabelon til et flettet julehjerte, hvor motivet blev en isbjørnemor der "kyssede" sin unge. Nogen der har dén skabelon endnu?
Venlig hilsen
Anva

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 21:00
Kommentar
Fra : anva

Dato : 10-11-09 21:25

Nej netop! Den er ellers også rigtig sød, jeg fandt den selv for flere år siden. Den jeg søger, er sådan at isbjørne-morens bagdel danner den ene bue, mens ungen danner hjertets spids

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 21:28

jeg søger videre, bare jeg vidste hvilket nummer eller sådan cirka årstal- har nemlig mange årgange på hylden.

Kommentar
Fra : Cathrine82

Dato : 11-11-09 08:03

hvis du går på biblioteket er der lavet flere bøger med flettede julehjerter.
Kan vare du er heldig der...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 12:42

Jeg har hjertet med unge...
--Skal lige finde det...
vender tilbage.

Kommentar
Fra : anva

Dato : 11-11-09 12:47

Jeg HAR været i alle bibliotekets julebøger, også deres resterende numre af Bo Bedre - uden held. Men venter spændt på om Birgitta finder det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 12:54

FUNDET!!
Det var en konkurrence, som Bo Bedre lavede blandt læserne for mange år siden.
Isbjørnehjertet vandt, og de 20 bedste blev trykt på et stort ark og sendt ud med bladet.

Der står desværre ikke dato på.
Men det er min. 30 år gammelt..

Hvad gør vi nu?
Jeg kan kopiere det til dig?
Hvordan får du det?

Nåmen jeg starter med at skanne bjørnehjertet ind.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 13:07

http://peecee.dk/upload/view/202746

--det efterfølgende billede er forsiden af arket.
http://peecee.dk/upload/view/202747

Klik på "Vis det originale billede", så har du et billede, der er lige til at kopiere til din computer.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 11-11-09 13:19

Denneher bliver også dejlig:

http://peecee.dk/upload/view/202750

skabelonen skal være mindst 14 cm på tværs, hvor de små hjerters skabeloner er 8 cm.

Hjertet ender med at blive et stort hjerte med 9 små flettede hjerter på "maven".

--Det er ikke hjerter for småbørn. De er alle svære både at klippe og at flette.

Godkendelse af svar
Fra : anva

Dato : 11-11-09 16:47

Tak for svaret Birgitta. Det er det HELT rigtige og jkeg har ledt efter det i ÅREVIS. SUPER! Jeg smed lidt ekstra point oveni. Mange, mange tak.
Venlig hilsen Annemarie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 17:57

Jammen dog..
tak for ekstra points.

--jeg burde faktisk lægge alle 20 hjerter på nettet..
Nåmen det kan blive en anden gang.

Det hjerteark bliver brugt næsten hver eneste år. Og jeg har lavet en del isbjørnehjerter efterhånden.
Der skal bare tegnes og skæres MEGET omhyggeligt..

Rigtig god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Elisefilt

Dato : 16-11-13 08:34

Jeg er meget interesseret i julehjerter. Men jeg kan ikke få adgang, ihvertfald ikke fra min IPad. Jeg er også nysgerrig på om du mon har lagt resten op på nettet? Kirsten

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-13 13:19

Hej, Elisefilt.

Jeg har ikke lagt flere på Nettet. Og jeg kan da godt se, at der er sket et eller andet med de billeder af julehjerter på peecee. Jeg kan heller ikke se dem.. Men det må jeg bare finde ud af, eller finde et andet sted til julehjerterne.

Jeg sender dig lige en PB..

Kommentar
Fra : Malenedelfin

Dato : 25-10-14 11:26

Hej

Jeg ved godt, det er meget længe siden, at I har skrevet sammen om isbjørne-julehjertet, hvor ungen får et kys.

Kan det tænkes, at du, Birgitta - eller en anden - vil sende mig skabelonen?

Min mor vil rigtig gerne have den, og de links, der er på siden, kan jeg ikke få et resultat frem af.

På forhånd mange Tak.

Med venlig hilsen Malene

Kommentar
Fra : Elisefilt

Dato : 25-10-14 12:39

Hej Malene delfin
Jeg har sendt dig en personlig besked.

Kirsten

Kommentar
Fra : Malenedelfin

Dato : 25-10-14 13:00

Hej Kirsten.

Tak.

Jeg har netop sendt dig en privat besked.

Med venlig hilsen Malene

Kommentar
Fra : Rina-ritta

Dato : 15-11-19 14:29

Hej!

Det er godt nok længe siden, at der sidst er blevet skrevt på denne tråd, men måske en af jer vil dele skabelonen med mig! Det håber jeg meget, jeg har ledt længe efter denne isbørn. Kan huske den fra mit barndomsjuletræ. Og det vil eg så gerne genskabe.

På forhånd tak!

Venligst Rina-ritta