/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Pensions-opspar. via a-kasse
Fra : nosunshine5
Vist : 771 gange
30 point
Dato : 02-11-09 21:22

Hvad var det for en ordning der blev sat i værk. Ved at vi kunne vælge at spare penge op, via fagforeningen? Er det etn bestemt pensionskasse?
Jeg kan skitte huske det nu jeg blev spurgt.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 02-11-09 21:45

Er det ikke efterløn du mener?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-11-09 21:49

Dækker den ikke mere pension end det? De er jo kun få år og je ghar snart sparet op i 10. Hmm.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 40 point
Dato : 02-11-09 21:54

Ja, enten er det A-kassen = efterlønsordningen

eller en pensionsopsparing via overenskomsten- næppe via fagforeningen.

Jeg tror det du tænker på er efterlønsordningen. Som er en frivillig indbetaling og som sker via A-kassen.

Alt det andet er jo overenskomstmæssigt eller kontraktmæssigt aftalt, eks. at det er aftalt hvormeget der indbetales til en pensionsordning.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-09 21:57

der er meget man kan spørge om- men måske du kan finde flere svar her :
https://www.borger.dk/Emner/Pension/typerafpension/Sider/Efterloen.aspx

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-11-09 22:46

Tak for svaret smuller54.
Tak jeg havde fået det blandet sammen. Så er det rettet ud.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-11-09 22:48

Dog havde jeg ikke blandet fagforening og den pension sammen. Men var klar over det var a-kassen der håndterede den.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 02-11-09 22:58

Det var da en forkert der fik point her... nogoodbadguyskrev det da først