/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
pludselig "tågesyn"
Fra : funck1
Vist : 9318 gange
100 point
Dato : 21-04-03 17:06

hjælp---hvad er der dog der kan ske --- så hurtigt???
for et par dage siden--blev mit syn på det ene øje pludselig meget dårligt----"mælke agtig overtræk"-----hvad kan det dog være------HJÆLP-----skal jeg til læge eller øjnlæge ---imorgen?????????????????????????????????
mange bekymrede hilsner fra funck.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-04-03 17:08

Du skal gå til lægen hurtigst muligt. Om nødvendigt henviser han dig så til øjenlægen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-04-03 17:10

Tag på skadestuen ned det samme......
Senta

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 17:15

har du sløret syn og hovedpine

ser du evt. ligesom regnbuefarver når du kigger på en lampe eller andet lys???

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 17:20

jeg har "bare" næsten mistet synet på højre øje----jeg kan godt se lidt med det---lige som igennem en råglasrude----JA-jeg ved ikke hvad der er i vejen---men blir' nok lidt bekymret---Mange tak til jer alle fordi I svarede så hurtigt----(hvordan gir' man point til flere ???)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 17:21

husk lige at vende tilbage, er lidt nysgerrig

god bedring

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 17:22

Jeg tilslutter mig 100% Rellom, så hvis du ikke har fået fingeren ud nu... SÅ GØR DET NU! Du har kun to af dem, så lad være med at "lege". Dette forum er IKKE godt nok til sådan noget - ring straks til din vagtlæge.

Ellers står der et "hav" om tågesyn på http://www.google.com/search?q=T%C3%A5gesyn&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da men spøg IKKE med dine øjne, du har som sagt kun to - luk dem og forestil dig en verden som den er nu.... resten af livet.

Lykke til med øjnene (har selv kun 1)
Søren

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 17:30

jeg ringer til min læge i morgen tidelig kl 8----så skal jeg nok fortælle hvad der er ---hvis han ved det---igen---hvordan----gir' jeg flere point????????????

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 17:31

altså----flere af jer point?????

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 17:31

altså----flere af jer point?????

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 17:36

det med point kan du ikke, du er nødt til at give én dem....

men jeg tror altså du ikke skal vente til imorgen, tag på skadestuen med det samme....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-04-03 17:40

Tag på skadestuen nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 17:42

Synes bare ikke du skulle tage bilen, hvis du ejer sådan en. Ring efter en taxa, eller ring til lægevagten. Det er mere hvis du (7-9-13) skulle "miste" synet helt på det eneøje for en tid, for så kan det gå rigtig galt i traffiken. Håber at du for det i orden.

God bedring - ZeroXP

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 21-04-03 18:00

Mange er bekymrede for at gå til lægen, og jeg kan godt forstå hvis du er nervøs. Din vagtlæge ved sikkert hvad det handler om, så jeg syntes, ligesom så mange andre at du skal ringe omgående. Det er meget vigtigt for dig selv!!!
Ellers er www.netdoktor.dk og www.sundhed.dk og nogle glimrende steder at finde hjælp, men måske skulle du lade være og så bare ringe. Desuden tror jeg godt at du kan tage bilen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-04-03 18:04

Tag på skadestuen ikke nu men nu...
Senta

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 18:05

det jeg mente med at det kunne gå galt i traffiken, var at hvis det lige pludselig sortnede for det ene øje, kunne der måske gå panik i ham (også selvom man mener man er forberedt på), og så er det at det går galt. Går der ikke panik i ham, er det heller ikke så sikkert at køre bil, med synet på kun ét øje, når man ikke har prøvet det før.....jeg turde i hvert fald ikke lade det komme an på en chance

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 18:07

Håber at grunden til han ikke har skrevet flere indlæg er, at han er på vej på skadestuen, eller ringer efter en læge

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 21-04-03 18:09

Nå, men så kan man ringe direkte til skadestuen og bede dem hente en i en lægevogn. Det er det, de er der for.
Til funck1: Hvis du ikke er taget afsted endnu, skal du tage afsted LIGE NU!!!. Tiden løber ud.

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 19:09

jeg er nr 11 i køen

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 21-04-03 19:14

nr. 11 i køen. Hvor hurtigt kommer du så frem i køen. Jeg mener, at hvis du kommer 5 pladser frem i minuttet er det værd at vente, men der er vel også ventetid hos skadestuen, hvis altså de ikke finder det så alvorligt, at de tager dig ind omgående.

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 19:18

jeg er på vej

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 21-04-03 19:19

godt gået. Held og lykke fra mig.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-04-03 19:29

Du kan ringe til skadestuen ...fortæl dem hvordan dit øje ser ud......de kan ved at tale med dig vudere, hvor akut behandlingen af dit øje er ..... deres vudering og du kommer til med det samme....
kun et akut uheld med alvorlige person skader kommer før alt andet...brækket arm..ben..
Senta

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-03 21:54

Ser du fluer og lysglimt kan det være nethindeløsning eller det kan også være en betændelsestilstand. Synet kan også være påvirket af medicin, hvis du tage det. Gå til øjenlægen imorgen. Det er et akut tilfælde og du kan komme til straks. Det kan ikke betale sig at tage på skadestuen nu eller til lægen først: Kontakt øjenlægen imorgen tirsdag og du vil straks kunne komme til. mvh als (tæt på øjenlægen, da min kone er sekretær hos en øjenlæge)

Godkendelse af svar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 22:15

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 22:19

tak til jer alle----jeg skal møde i morgen kl 8.15 på øjnafd. i århus-----så må vi se hvad de kan gøre ved det------Bare man ku' gi' jer alle point--- Men tak for jeres mang svar*ssssss*
Det er da rart at der er nogen der vil skrive til en--- når man står i en situation---som man syntes er rigtig træls-----så man næsten ikke ved hvad man skal gøre
Rigtig mange hilsner fre Funck

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-04-03 22:27

Tak for points og de bedste ønsker herfra. Du skal ikke gå i panik nu siger min kone. Det kan være så mange årsager og det behøver ikke være alvorligt, slet ikke. Man kan nemt gå lidt i panik når det er øjnene, da de jo er så vigtige for os alle. Forsøg at få en god nats søvn. Vi føler med dig. mvh als

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 21-04-03 22:31

mange tak---jeg skal nok ta' det roligt---ellers havde jeg jo nok heller ikke ventet siden i lørdags*ss*
Men det er rigtigt -- at jo længere tid der går---og det ikke går væk--jo nemmere er man nok at bekymre*ss*
hils konen*ssss*
Hilsen Funck

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 23-04-03 14:34

hej
jeg ville lige fortælle hvordan det gik i Århus.
mit "gode " øje har 50% syn og det dårlige ( som er blevet sløret) har 30 % syn tilbage.
Det er en hurtig forværring at grå stær--der sidder midt i synsfeltet.
Jeg er nu skrevet op til opr. af begge øjne---Håber at det hjælper.
Mange hilsner fra Funck

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-04-03 22:40

Hej funck1. Det er ikke ualmindeligt. Det er et mindre indgreb, og går alt som det skal, og det gør det næsten altid, så kan du igen komme til at se 100% på begge øjne. Der kan være lidt problemer når du har fået det ene øje oprereret og venter på at det andet øje skal opereres for det sker sjældent samtidig. Problemet er kun at det virker lidt irriterende når det ene øje kan se og det andet ikke. Min kone siger: Heldigvis at det ikke var andet end grå stær. Det er der så mange der får. Så held og lykke fremover. Du kan tro du bliver glad for dette lille indgreb.