/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
garn i strikkeopskrift
Fra : Bekze
Vist : 1464 gange
100 point
Dato : 31-10-09 17:47

Jeg har en strikkeopskrift på en bluse, men ønsker at finde et andet garn-mærke end det der anbefales i opskriften. Hvordan finder jeg garn der egner sig til lige netop min opskrift?

Jeg skal finde garn der har samme løbelængde som det garn i opskriften?
Eller skal jeg bare lave en strikkeprøve først med 10m X 10m?

I opskriften strikker man med 2 tråde. Der er brugt 100% uld, løbelængde 255m/50g, pind 3,5.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 31-10-09 17:55

du skal finde det garn med den samme løbelængde og så lave en strikkeprøve.

//ajohansen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 17:56

Nogle gange kan man finde noget her- der kan give et hint om ændringer, men jeg ville under alle omstændigheder lave en strikkeprøve. Jeg har af og til sprunget over hvor gærdet var lavest og det dur ikke

http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 31-10-09 17:58

Hvis jeg får din mail-adresse, vil jeg sende den "opskrift" på, hvordan man regner garnbehov mm ud.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 18:15

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visgarn_oversikt.php

her er forskellige slags garner- måske du kan finde noget her

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 18:16

ok supersine69 har en opskrift på omregning - måske vi andre kunne få lov at se den når I er færdige

Kommentar
Fra : Bekze

Dato : 31-10-09 18:23

Tak for svarene.

Supersine - lonqvist@jubii.dk

Det garn der er brugt er fra Isager. Man skal strikke med en tråd Tvinni 520m/100g
og en tråd Alpaca 1 800m/100g. Begge er uld garn.

Tror I jeg bare kan strikke med 1 tråd uld på 250/100g...

Accepteret svar
Fra : supersine669

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-09 18:45

Hej Bekze

Så har jeg sendt siden til dig.

Og SLET NU DIN SIDE, med din mail-adresse - ellers får du masser af spam

I andre kan også få siden - skal også have deres mail-adresse.

Godkendelse af svar
Fra : Bekze

Dato : 31-10-09 18:48

Tak for svaret supersine669.