/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installere cd rom brænder
Fra : jorael
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 31-10-09 11:48

Kan man montere en cd rom brænder som "slave" til dvd brænderen, dvs på det andet stik på IDE kablet (der ligner en bredt bånd)?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-09 11:51

Ja bare sæt den ind, Windows tildeler de 2 cd drev/brændere hver deres bogstav

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 11:51

Ja da, det har jeg på min og på det første har jeg 2 hd'er

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 12:20

Det kan du sagtens, og det fungerer med det samme, men jeg ville nu sætte den som slave på det andet IDE kabel, altså det IDE kabel din HD sidder som master på. Så går det mere problemfrit med at kopiere fra et drev til et andet.
Om det kun er mig der mener det skal gøres sådant, skal jeg være usagt, men sådan har jeg altid gjort det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 12:27

Du er vist alene om at sætte sammen på den måde Fijala, her har jeg et 2 harddiske på det første kabel og et CD drev + et DVD brænderdrev på det andet kabel.
Hvad nu hvis spørger vil have 2 harddiske ? Vil du så anbefale 1 harddisk og et brænderdrev på hver kabel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 14:58

Ja o.v.n. Det vil jeg anbefale, 1 HD på hver kabel som master og så drev på stik 2 som slave. Der er ingen problemer med at kopiere fra drev til drev på den måde, aldrig fejl.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 15:00

Det var i 1800 tallet at den metode var go'

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 31-10-09 15:47

Tak for svaret o.v.n. og til jer andre deltagere. Problemet er også, at montering på andre måder vil kræve en del snoninger af kablerne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 16:11

Jeg mener nu stadig at det er den rigtigste, med en HD og et cd/dvd på hvert kabel er det rigtigste. Men om det har noget at sige længere nu hvor vi alle efterhånden kører med SATA

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:30

Selv tak - godt du fik det til at virke, hvem kører med SATA ikke her (endnu)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 23:04

Jeg kører med Sata

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-11-09 10:14

I min brugsanvisning til min dvd brænder er det vis som Fijala beskriver