/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
formatere hard-disk
Fra : sandholt01
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 30-10-09 21:08

kan man formatere hard-disken uden at man skal genindstall.win.xp ??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 30-10-09 21:23

Nej det kan man ikke.

Formateringen sletter harddisken og så er win XP væk.

Men hvis du har en recovery CD eller recoverysystem på computeren kan den lave en fin ny installation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 21:39

Hvorfor vil du ikke slette XP ? Er det fordi du har nogle filer som ikke må gå tabt ? Du kan oprette en ekstra partion på den harddisk som XP er på og flytte dine filer derover mens du formaterer C drevet som XP er på

Godkendelse af svar
Fra : sandholt01

Dato : 30-10-09 21:40

Tak for svaret Eyvind.kan man bruge et program fra nettet til at rense hd f.eks Hard Driver Eraser??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-09 21:45

du skriver bare - format C:

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-10-09 21:55

Bare rolig . Du kan ikke formattere en diskpartition med det virksomme operativsystem, hvis det er windows af en blot nogenlunde moderne version.

Hvis du med snedig fremmed hjælp, for formatteret hele harddisken, så behøver du ikke geninstallere xp.

Du kan vælge et hvilket som helst andet system, som computeren eller duer til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-09 22:22

Hard Driver Eraser kender jeg ikke.