/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ændre størelse på min delte ha
Fra : heseda
Vist : 982 gange
200 point
Dato : 30-10-09 15:35

Hej.
Jeg kører med XP og min harddisk er delt i 2. (patrion hedder det vist)
C drevet er fyldt op, men der er meget plads tilbage på mit d.
Kan jeg ændre størelsen på mit c drev - unden at skal lave en ny installation?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 30-10-09 15:38

Det kan du nemt gøre med dette gratis program:
http://www.partition-tool.com/personal.htm
spørg hvis du vil vide mere om hvordan du gør, men det er meget nemt at finde ud af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 15:40

Det kan også gøres med Gparted som er et mere "professionelt" værktøj efter min mening, men er det bare at ændre størrelse på dine pationer, så kan Easus snildt bruges

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-10-09 17:34

- nu ved jeg jo ikke hvad du har fyldt dit C-drev med, men hvis du har gemt billeder, musik etc. kan du bare flytte det over på D-drevet. Det vil gi' plads...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 17:52

Godt forslag Stouenberg men du glemte at fortælle hvordan:
http://support.microsoft.com/kb/310147/da

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 30-10-09 18:59

der er IKKE fyldt medbilleder osv, det er simpelthen programmer der fylder så meget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 19:38

Så udvider du da bare C lidt, med Easeus fra mit første indlæg er det nemt, du skubber C lidt tilbage og udvider D, du finder ingen måder at gøre det nemmere på, efter genstart af computeren sker ændringerne, der sker ingen ting her og nu, men bare se efter en genstart

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-09 20:32

Uden at have prøvet det Easeus program vil jeg da tro
det skal være omvendt af det o.v.n. skriver

det første er godt nok rigtigt
Citat
Så udvider du da bare C lidt, med Easeus fra mit første indlæg er det nemt

det her lyder forkert
Citat
du skubber C lidt tilbage og udvider D

altså du skal mindske drev D for at frigøre plads til at øge C

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 21:02

Korrekt Klaudi godt her er nogen som læser korrektur når jeg kvajer mig
men det er altså nemt med det program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 13:27

gad vide om Heseda har fået ødelagt computeren ingen respons eller uddybende spørgsmål

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 14:57

Den er nok kaputski

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 31-10-09 14:58

Nej nej - jeg er lige ved at tage en backup til en extren harddisk, men det går meget L A N G S O M T.
2 timer for at overfører 4 GB.

Jeg skal nok vende tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 15:07

Se dét kan man kalde laaangsomt, er det en USB dims du kopierer til?

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 31-10-09 16:50

det er til en Maxtor 300 GB extren harddisk, købt i Bilka.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:54

En ekstern harddisk, den kan du da bruge Diskhåndtering i XP til, men Easus programmet kan også, har du hentet og installeret?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:55

Øv jeg misforstod igen du sikkerheds kopierer over på den Maxtor disk

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 31-10-09 17:00

Hej o.v.n.
Jep - det plejer ikke at tag så lang tid, men idag går det langsomt.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 31-10-09 17:06

Jeg har ikke glemt Jer, men vender tilbage i morgen. Jeg vil lige være sikker på at jeg har alle data over - inden jeg begynder at ændre størelsen på hardisken. Jeg vender tilbage i morgen

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 01-11-09 16:31

Det virker FLOT, tak for hjælpen og Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 20:42

Selv tak - din backup viste sig så at være overflødig, intet gik tabt vel ? Men det er nu rart at være på den sikre side