/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kolesterol
Fra : skytten49
Vist : 643 gange
200 point
Dato : 30-10-09 15:26

Det er ikke et egentligt spørgsmål. Men der har tidligere været diskussion om kolesterolmedicin og dens bivirkninger her på siden. Da jeg ledte efter en appelskræller(et redskab til at skrælle appelsiner med), faldt jeg over denne side: http://ing.dk/artikel/56608-appelsinskraeller-indeholder-en-effektiv-kolesterolfjerner. Hvis det er rigtigt, ville det være interessant, hvis nogen med meget højt kolesterol, ville prøve at indtage appelsinskræller i 5 uger og skrive på kandu om resultatet. Det skal være økologiske appelsiner, så man ikke får den gift alm. appelsiner er smurt med. skrællerne må jo kunne blendes, så de er til at få ned.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-10-09 15:38

Hvad er der i vejen for, at du eksperimenterer på dig selv

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-09 15:50

mit kolesterol er kun lidt forhøjet, så det ville være svært at se en markant sænkning. men jeg ved der er mange med et meget højt kolesteroltal de har svært ved at få ned selv om de tager medicin

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-09 15:56

Ved du hvad man behandler citrus frugter med for at de skal kunne holde sig?
Hold dig langt væk fra Appelsin skræller...

Hvordan kan du tro/vide nogen/hvilke af dem der er økologiske??

Se hellere her:
http://www.vitamindoktor.com/cm429/

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-09 16:04

hvis du køber dem i emballage økomærket. jeg køber så at sige altid økoappelsiner og citroner. Hvis man ser nøje på appelsiner(ikke øko) der er smurt, kan man se noget nærmest metalglinsende.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-09 16:15

Og man bliver næaten altid skuffet, når man køber en giftsmurt appelsin, fordi den har ligget på¨lager så lang tid, at den er helt indtørret inden i selv om den ser frisk ud uden på

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-09 17:48

Citat
Hvis det er rigtigt, ville det være interessant, hvis nogen med meget højt kolesterol, ville prøve at indtage appelsinskræller i 5 uger og skrive på kandu om resultatet.

Jeg synes du skulle forære din familie og venner en appelsinskræller i adventsgave den 29.11.09. Fortæl dem hvor fortræffeligt det er, at spise økologoske appelsinskræller.

Du vender så tilbage til tråden her ved nytårstid og fortæller om det er gået dem ligeså godt som de fede rotter.

Annuller spørgsmålet
Fra : skytten49

Dato : 30-10-09 18:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål