/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
kabel mellem telefon og route
Fra : gril
Vist : 878 gange
500 point
Dato : 29-10-09 14:43

Hejsa… kan det passe at man ikke kan forlænge sig telefon kabel mellem telefonstikket og routeren har prøvet at forlænge det med et 10m kabel men når jeg gør det så kan jeg ikke komme på nettet.

Skal man bruge et speciale kabel måske?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-09 14:52

bruger dualm telefon, idsn, eller adsl.

Jeg gætter på adsl.
Hvis du vil forlænge tlf ledningen skal du bare flytte skillefilteet med hen i nærheden af dsl modemmet ( som du nok forveksler med en router)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-09 14:53

Hvis det er isdn, handler det om at flytte nettermineringen med.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 29-10-09 15:02

der sider ikke noget skillefilteet på telofon kablet går den til noget der heder

ZyXEL Prestige 2602R-D1A

du kan se det på billedet her nede under

www.fullrate.dk/support/udstyr/firmware/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-09 15:07

Hvad er det som du reelt vil flytte?
Er det dit internemodem eller telefonen?

Mellem stik og skillefiltret er det almindelig standard kabel, med mindre at du får ført telefonsignalet tilbage til stikket, i et særligt hermafrodit stik. For så skal du have et kabel med 4 ledere i.
Som du sikkert er klar over, så skal skillefiltret være det eneste der skal sidde i din telefonvægstik, da alt telefoni skal op og vende i filtret, for at du kan snakke og være på nettet samtidig.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 29-10-09 15:10

OBS! Visse typer skillefiltre har tre terminaler.
1) Tilslutning fra vægstik
2) Tilslutning af bredbåndsmodem
3) Tilslutning af telefon (den er også den forbindelse, der går tilbage i hermafroditstikkets hun stik)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-09 15:14

Igen igen!
Det kabelpå de 10 meter, har nok kun forbindelse på de to midterste terminaler. Og hvis det ikke er med snoet trådpar, kan det tabe signalet til internettet, da det så ikke er ballanceret, hvad de billige forlængerkabler sjældent er!

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 29-10-09 15:29

Tak for svaret severino.