/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Microsoft outlook
Fra : Tilde38
Vist : 661 gange
300 point
Dato : 29-10-09 13:06

Jeg kan fint modtage mails, men ikke sende.. Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-09 13:09

PS kører Win 7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:12

Forkert opsætning ? Er det i Windows mail eller en webmail ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:12

Hvilken udbyder har du ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:14

nå der står jo med store bogstaver at det er Oulook, så er der kun en fejl i opsætning af konto tilbage

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-09 13:16

Det kan også være en-måske midlertidig- fejl hos udbyderen.
Den slags sker jævnligt hos telenor.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-09 13:17

Har TDC... O.V.N.. hvordan kan jeg rette den fejl?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:20

En typisk fejl med TDC er at der skal stå
Citat
asmtp.mail.dk
under Udgående post

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:21

Og pop3.mail.dk ud for Indgående post, men den er sikkert i orden når du kan modtage

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-09 13:27

og O.V.N.. så er jeg jo blond.. hvordan kommer jeg ind og retter det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:35

Du er blond og jeg bruger ikke Outlokk men Outlook Express, så det skal sikkert nok gå i kage nej spøg til side, du skal finde Konti og jeg tror du skal se under Funktioner og gå ned og klikke på Konti, marker TDC mail kontoen og klik på Egenskaber og under fanen Server der finder du indstillinger til ind og udgående post, måske kommer du ikke til Konti på helt samme måde i dit program men næsten gætter jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 13:38

Husk at klikke på både Anvend og Ok når du har ændret indstillinger, luk så Outlook programmet og åben det igen og dine mails strømmer ind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 14:11

Arbejdet kalder og jeg er her først igen engang efter midnat, men TDC har en vejledning, prøv at se den om ikke det lykkes at få sendt nogle mails: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 29-10-09 14:14

Måske du kan få programmet Mail support til at indstille din mail konto helt automatisk, den virker med Outlook på Vista og 7eren ligner Vista lidt så prøv: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_kc_int_ms

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-09 15:39

Windows 7 - bruger du så ikke windows mail.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-09 15:44

I windows mail kan du rette sådan

Funktioner > konti > marker din mailkonto > egenskaber > fanen servere >
nu kan du rette til ........................... asmtp
og så
Anvend
OK

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-09 16:39

Tak for svaret o.v.n.. Det var koden der var forkert...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 00:44

Selv tak - mystisk at du kunne modtage med en forkert kode

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 30-10-09 08:18

der skal kode på både ind og udgående post... .. men nu kører det fint.