/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvilken type fatning
Fra : EA_HS
Vist : 1344 gange
100 point
Dato : 28-10-09 19:49

Hvad hedder denne type sokkel / fatning,
hvor bruges denne type,.. og hvor kan den købes, ?

største diameter er ca. 50 mm. (5 cm.)

http://peecee.dk/upload/view/200199

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 19:57

Er der overhovedet en "fatning"

Det ligner en af de lavvolt der blot skrues på et stykke metal med 2 små skruer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 20:07
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-09 20:09

Det ligner til forveksling en GU 5,3 fatning.

De 5,3 er afstanden mellem stifterne. findes også i andre mål feks GU4.

MVH

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 28-10-09 20:33

Det er ikke en sokkel / fatning på dit billede, men en halogenpære. Modparten sidder i lampen hvor pæren skal monteres, og ses ikke på dit billede.
Denne type bruges meget som små spots, f.eks. under køkkenskabe, indbygget i lofter eller under skabe i badeværelser.
Den kan købes mange forskellige steder, f.eks Bilka, ved el-installører, Bauhaus, byggemarkeder m.m. - ja den sælges endda i min lokale brugs.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-10-09 23:51

Hmmm,.. ja billedet forestiller en pære,… en 12 volt LED pære,
og en pære monteres normalt i en fatning / sokkel mm. (den jeg prøver at finde)

det kunne sikkert godt være en GU 5,3 fatning,
men sælges en sådan fatning i ’løsvægt’,.. som fx en alm. E14 / E27 fatning,..
eller skal man købe hele lampen. ?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 29-10-09 00:51

Kan desværre pludselig ikke overføre som link direkte (??????), men prøv denne adresse.
Jeg tror den har hvad du sal bruge.

http://www.elvvs.dk/articlelist.2192

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 29-10-09 01:06

Nå, linket kom da til at virke alligevel, hvad jeg så end har lavet. (Det er også sent, så zz)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-10-09 01:54

Vær omhyggelig når Du selv samler smådele til halogenbelysning, de mange ampere der går igennem gør svage samlinger brandfarlige.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-10-09 02:18

Citat
Vær omhyggelig når Du selv samler smådele til halogenbelysning, de mange ampere der går igennem gør svage samlinger brandfarlige.

jooo tak, det har man da hørt før, når det drejer sig om halogen,..

men i mit tilfælde er det LED pærer,.. forbrug, 2 - 3 w
men ellers tak for rådet,

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-09 17:09

Prøv lige og se her:

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97563

Her koster den under en tier.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 29-10-09 23:19

Tak for svaret viskinge.