/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cpqdap01.sys
Fra : hightowernr1
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 28-10-09 18:27

Min pc er gået ned. Har formateret, og forsøgt at installere xp igen. men skriver at den ikke kan kopiere filen: cpqdad01.sys
hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 18:32

Det er en driver til en Compaq

Så har du bare slettet/formateret hele harddisken - er du på rø.....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 18:37

Hvad er mulighederne? Driver til compaq, hvad er det? Er det på bundkortet? eller hardisken? er måske ikke helt skarp til denne verden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 18:46

Præcis HVAD den er til ved jeg ikke umiddelbart, men den er åbenbart nødvændig for at maskinen overhovedet kan køre....

I øvrigt er det en MEGET dårlig ide blot at formatere en notebook (formoder jeg det er) og forsøge at installere styresystem forfra uden at have en cd med de nødvændige drivere....

Det er måske ydermere IKKE det system den er "født" med....

Så ER det en notebook må du have en resque cd eller som minimum en motherboard cd.....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 18:48

det er ikke en notebook. men jeg har motherboard cd, skal jeg prøve at kaste den i???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 18:56

Den skal i når den IKKE kan finde driveren på din styresystemcd.....

Den ligger så på den anden cd....

Men den spørger dig vel om du har driveren et andet sted....

Er det da ikke en Compaq/HP komputer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 18:58

For det er vel ikke en compaq resque cd du prøver på at installere på en anden maskine

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 19:05

Det er en stationær MyCom

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 19:07

Og HVAD er det prøver på at installere FRA

Hvor kommer Compaq ind i billedet så

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 19:14

Jeg ved ikke hvor du har det compaq fra??? Jeg sad og arbejdede på pcéren, hvor den pludselig lavede fejl. Jeg genstartede den, men kunne ikke få gang i den igen. derefter bootede vi på xp install. cd. jeg formaterede og ville så prøve at geninstallere xp. men ca. ved 9% melder den fejlen:
cpqdad01.sys

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 19:21

Så er mit sidste bud at Cden er beskidt eller ridset....

Den omtalte fil kan også være driver til dit cd/dvddrev

Giver den dig ikke mulighed for at springe filen over ?????

Hvis den gør - så prøv det i første omgang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 19:24

Citat
cpqdad01.sys

Sikker på du ikke har stavet forkert ??????

Hedder den ikke cpqdap

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 19:28
Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 19:30

Jo det hedder den, det jeg fanme da ked af....

jeg skal sgu da læse og taste ordentlig

cpqdap01.sys

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 19:35

okay. har lige læst inde på linket.. men nu har jeg jo formateret.... kan jeg hente programet ned på disc, og så prøve at køre det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-09 19:45

Stavefejl er normalt ikke så vigtige her - men til FILER er det vigtigt

Hvis den "bare" stopper og ikke vil længere hjælper det ikke rigtigt noget - så må du prøve at "bearbejde" cden lidt for "fedtfingre" og ridser....

Men giver den dig muligheden for at hente den andet sted eller springe den over - så prøv det....

Hvis det er en cd med mange ridser er jeg desværre bange for det kun er starten på filfejl der dukker op

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 19:47

Jeg sætter den igang igen... jeg skriver tilbage senere.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 28-10-09 21:23

Tak for svaret refi.
Det var lidt en træls en. men der må have været noget på skiven, men nu er det geninstalleret, og alle er glade. Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 21:42

Selv tak.....