/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
sikkerhedscertifikat problem..
Fra : Desmersnaps
Vist : 1846 gange
100 point
Dato : 28-10-09 15:17

Hej alle
Når jeg prøver at logge på min e-boks via et link i min netbank kommer jeg bare til en side hvor der står

"
Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.

Denne organisations certifikat er blevet tilbagekaldt.

Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren.
Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstede

"

jeg får ikke muligheden for at gå videre til siden. Er der nogen der har oplevet det samme og/eller ved hvordan man løser problemet?

Mvh Kasper
(jeg bruger Vista, Internet explorer 8 og danske netbank)

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-09 15:22

sikkerheds certificat bruges til at at bekræfte at den hjemmeside du besøger er "ægte" og ikke en kopi som måske prøver at snyde dig.

certifikatet ligger på nogle centrale computere som netbank ikke bestemmer over og det lader til at deres certificat ikke er gyldigt mere.

Men derfor skulle du da gerne kunne komme ind på siden. Eller prøv og download en anden browser og se om du kan komme ind. Ellers ring ring netbank og sig deres certifikat ikke er gyldigt.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 28-10-09 15:46

Ja, det er meget mærkeligt at jeg ikke får muligheden for at trykke mig videre. Jeg kan ikke bruge en anden browser da mit netbank login kun virker med Explorer. Ellers skal jeg ned i banken og ha en anden type login. Det burde bare kunne ordnes lettere skulle man mene...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-09 15:51

Der var et ? om certifikater den anden dag,
det viste sig at være systemuret der gik forkert,
hvad med dit ur passer det?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 28-10-09 15:59

Jep, uret passer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-09 16:00

ok, så var det ikke det der var problemet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-10-09 17:27

Har du installeret en ny browser?
Hvis ja skal du have nye koder m.m. fra din netbank. Det skulle jeg da min gamle browser ikke ville stsrte mere og en ny skulle installeres. Det krævede nye koder og de har noget med disse certifikater at gøre.

hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-09 17:35

Jeg kæmpede den anden dag med det samme, og det var mig der havde det ? klaudi nævnte tidligere. Når meddelsen kommer frem, kommer der så ikke et rødt felt oppe ved siden af Opdater
Der kan du klikke og vælge at installere certifikater. Når nu det er din netbank har du vel tillid til det.

lige et link til mit spørgsmål.

http://www.kandu.dk/Spg141086.aspx

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 28-10-09 19:36

@ Hawaii
Jeg har ikke installeret ny browser siden det stoppede med at virke, så det kan ikke være det

@ Fijala
Der kommer ikke noget felt ved siden af opdater, og adresse feltet skifter ikke farve

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-10-09 16:07

prøv at logge direkte på e-boks
altså e-boks.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-09 00:35

Det kan være din bank har opdateret deres server, eller der har været problemer med sikkerheden, så gå i banken og fortæl dem om problemet og få evt. en ny adgangskode.

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 31-10-09 20:41

Hej alle. Tak for svarene. Der var desværre ingen af dem der virkede, så jeg løste problemet ved at slette alt og geninstallere Vista