/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Forsvundne mails.
Fra : Mosebaek
Vist : 1298 gange
350 point
Dato : 28-10-09 13:03

Hej!
Var udsat for en uforklarlig handling,den anden dag.Ville åbne en film-link,fra Molo.Det lykkedes desværre ikke.Jeg lukkede pc`en.Næste dag var min indbakke i Outlook Express tømt,pånær de mails der kom EFTER "oplevelsen" med filmen.Hvordan pokker kan det ske.Jeg har så efterfølgende fundet dem igen (Stifinder),kopieret hele mappen til skrivebordet.Nu hedder filer/mails DBX og kan ikke åbnes.Der ligger et par andre mapper i mappen.(Hjemmelavet i O-E).Dem kan jeg sagtens åbne,da de hedder EML.Hvad gør jeg:Kan jeg uden risiko importere/trække dem tilbage i "indbakke" mappen i O-E.Har hørt at skittet kan kollapse.Som også underbygges af denne kommentar:

Citat
Hvis man har haft emailsbackup liggende på en CDR vil de ved tilbagekopiering optræde som Read-only filer. Hvis man glemmer at fjerne dette readonly attribut vil OE crashe uden forklaring.

Jeg har gennem længere tid fået dette,ved nedlukning af O-E,uanset antal af mails i "indbakke".
Citat
Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads.Dette kan tage flere minutter.

Se,det blev en lang smøre.Er det ikke rart med noget læsning til aftenkaffen ??

PS.: Disse mails er ikke uundværlig for mig,så måske er det bedre,bare at slette mappen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-09 13:06

Citat
Jeg har gennem længere tid fået dette,ved nedlukning af O-E,uanset antal af mails i "indbakke".

Citat
Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads.Dette kan tage flere minutter.

Den skal du bare accepterer, så får du mere plads

Resten kan jeg ikke umiddelbart svarer dig på, og jeg ville ikke bruge krudt på det hvis jeg var dig-- ud med skidtet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-09 13:08

Du skulle kunne åbne dine filer med dette

http://www.openwith.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-09 13:20

Outlook Express åbner da dbx filer, det er programmet selv som opretter dem, højre klik og Åben med, vælg Outlook Express, hvis ikke filerne er beskadigede så åbner de, bagefter kan du kopieres tilbage i original mappen, sørg for at de har de originale navne og sig Ja til at overskrive de filer som har de samme navne i original mappen (så er det den gamle fil du har, nyere mails forsvinder)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-09 13:42

Outlook Express,er ikke repræsenteret på listen på listen,jeg får når jeg højreklikker på mappen. (Kopi på skrivebordet).

Mosebaek.

Skal lige ud at handle med konen.Kommer snart tilbage.(Ikke hende der skal sælges).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-09 13:50

Citat
Skal lige ud at handle med konen.Kommer snart tilbage

Det er da pænt af hende, sådan at tage dig med ud at blive luftet - eller det er måske dig der skal bærer alle poserne -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-09 14:14

Citat
Outlook Express,er ikke repræsenteret på listen på listen
så klik på Vælg program under de muliheder som er er der, klik på Gennemse under listen af foreslåede programmer hvis ikke Outlook Express er der heller og find Outlook Express åben mappen og marker msimn og klik på Åben

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-09 16:13

Nu har jeg Outlook Express på listen.Men når jeg så klikker der,på åbn,åbner den bare selve Outlook Express prg.,mere sker der ikke.Kan man omdøbe DBX filerne og så åbne ad den vej.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 00:44

Citat
Kan man omdøbe DBX filerne og så åbne ad den vej
Nej det kan du ikke men du kan flytte filerne til original mappen, så kan du åbne dem derfra, husk at der ikke kan være 2 filer med samme navn i mappen, for eksempel Sendt post.dbx overskriver den Sendt post.dbx der er i mappen, lad være at slette den dbx fil der er i mappen, men sig ja til at overskrive

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 09:02

Jeg kan overhovedet ikke komme i "kontakt" med OE-mapperne i Stifinder.Lige meget hvad jeg gør,åbner den bare Outlook Express vinduet (prg.). De bliver ikke vist der på nogen måde.

Da jeg får denne,hvergang jeg lukker OE:
Citat
Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads.Dette kan tage flere minutter.

..... har jeg tømt sågodt som alle mapper i OE,men der ligger stadig en hob af mails/filer i stifinder (OE) mapperne. (Se ill.). Hvad sker der hvis jeg sletter disse mapper. Jeg kan jo ikke bare slette indholdet,da jeg ikke kan åbne dem.

http://peecee.dk/upload/view/200287

DET ER EN GALOP PÅ STEDET.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-09 09:14

Citat
Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads.Dette kan tage flere minutter.

Jamen så sig dog JA til det for pokker

Derefter

Citat
Importer meddelelserne fra sikkerhedskopimappen
Peg på Importer i menuen Filer, og klik derefter på Meddelelser.
Klik på Microsoft Outlook Express 5 eller Microsoft Outlook Express 6 i feltet Vælg det e-mail-program, der skal importeres fra, og klik derefter på Næste.
Klik på Importer post fra en OE5-lagringsmappe eller Importer post fra en OE6-lagringsmappe, og klik derefter på OK.
Klik på Gennemse, og klik derefter på mappen E-mail-sikkerhedskopi.
Klik på OK, og klik derefter på Næste.
Klik på Alle mapper, klik på Næste, og klik derefter på Udfør.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 09:34

http://peecee.dk/upload/view/200289

(1) og (2), kan det passe.

(3) Er det klogt at gøre.

(4) Hvad indebærer dette.

(5) Øhh.. hvad sker der så.

Som det nok er antydet,er det ikke noget jeg arbejder med hver dag.
Håber meget på en afklaring af problemerne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-09 09:46

Ja 1 og 2 passer (alle dine mails mangler jo)

Du klikker bare på 3

Den komprimeringsmeddelelse kommer med FASTE mellemrum (sig altid ja - ellers bliver den bare ved med at komme) uanset om der er mails eller ej - den sletter INTET - den indekserer blot (samler filstumper) så det hele hænger bedre sammen....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 10:37

Citat
Næste dag var min indbakke i Outlook Express tømt, pånær de mails der kom EFTER "oplevelsen" med filmen.

Kan det ikke skyldes, at du har 2 filer der hedder Indbakke.dbx - se http://peecee.dk/upload/view/200287
Den ene fil Indbakke (1).dbx er ikke ret stor 16.715 kb - og den har datoen 28-10.
Hvorimod den anden fil Indbakke.dbx er på 208.381 kb har datoen 26-10 - d.v.s. sige 2 dage yngre.

Forsøg i første omgang at lukke Outlook, derefter omdøber du Indbakke (1).dbx til Ny.dbx, og så forsøger du igen at åbne Outlook - med lidt held skulle den så gerne vise de gamle E-mails.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 14:15

Jeg bruger lige lidt tid på jeres anvisninger.

Har igen været ude at føjte med konen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-09 14:25

Det ender med portoen stiger i mellemtiden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 15:40

Såså,Refi. Den forstod jeg godt. Ikke "kålhøgen".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 16:32

Nå,det må jeg nok opgive.Prøvede dette:
Citat
Forsøg i første omgang at lukke Outlook, derefter omdøber du Indbakke (1).dbx til Ny.dbx, og så forsøger du igen at åbne Outlook - med lidt held skulle den så gerne vise de gamle E-mails.

Det jeg fik ud af det,var en ekstra mappe i lagringsmappen.(Som ej kan åbnes) Samt alle mine indkomne mails,for 2 dage er pist væk.

Men kan jeg SLETTE disse:
http://peecee.dk/upload/view/200287
..... uden at der går kuk i selve Outlook Express.Der er jo ingen grund til at ha`400 MB mails liggende,som ikke kan bruges til noget.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 16:42

Citat
Samt alle mine indkomne mails,for 2 dage er pist væk.

Ja og nej - de ligger i den omdøbte fil Ny.dbx.

Hvilke mail's vil du helst beholde - de nye mail's for 2 dage eller dine mange gamle mail's?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 16:44

Har også prøvet Refi`s forslag. Samme resultat:(Dog uden tab af mails). OE vinduet åbnes.Og så sker der ikke mere.Ingen valgmuligheder,eller noget.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 16:50

Citat
Hvilke mail's vil du helst beholde - de nye mail's for 2 dage eller dine mange gamle mail's?

Det er sådan set,hip som hap.Jeg kan jo ikke bruge dem til noget.

Men igen: Kan jeg slette den stribe mapper uden risici. Hvis jeg gør,opretter OE så en ny lagringsmappe,eller hvordan.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 16:52

Mosebaek - dit problem er, at du har 2 filer der hedder Indbakke - hvordan du har fået oprettet dem, kan være svært at svare på - evt. jar du fået dannet nummer 2 fil ved en kopierings fejl (evt. fejl 40).

Men du må beslutte dig til, om du ønsker dine gamle mail's eller de nye.
Derefter kan du evt. benytte dig af export / import funktionen, hvis du ønsker både de nye og de gamle mail's.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-09 16:56

Citat
Har også prøvet Refi`s forslag

Og huskede du da at lægge den mappe tilbage (til hvor du hentede den fra oprindelig) du havde på skrivebordet - eller kan den jo ikke finde dem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 19:41

Citat
Mosebaek - dit problem er, at du har 2 filer der hedder Indbakke - hvordan du har fået oprettet dem, kan være svært at svare på

Jamen,det er jo ikke bare "indbakke",men dem alle i lagringsmappen,som jeg ikke kan åbne.

For at genta`mig selv:
Citat
Men kan jeg SLETTE disse:
http://peecee.dk/upload/view/200287
..... uden at der går kuk i selve Outlook Express.Der er jo ingen grund til at ha`400 MB mails liggende,som ikke kan bruges til noget.
http://peecee.dk/upload/view/200287

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 19:54

Citat
Jamen,det er jo ikke bare "indbakke",men dem alle i lagringsmappen,som jeg ikke kan åbne.

Hvad mener du med lagringsmappen?
Og hvad mener du med, at de andre kan du ikke åbne - .dbx filer åbnes af Outlook Express?

De filer der hører til din Outlook Express hedder allesammen .dbx, og så vidt jeg kan se på http://peecee.dk/upload/view/200287/full - er det kun Indbakke.dbx som du har 2 af.
Og så har du 2 .bak filer fra den 20-10.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 20:03

Outlook Express,nederst til venstre (markeret) kalder jeg lagringsmappe. Og dem til højre er lagret i den.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 20:16

Ok - det er det vi andre kalder foldere.

Alle .dbx filerne burdes åbnes i Outlook Express, dog undtaget dine .bak og .log filer.
Så umiddelbart, når man ser på oversigten - er dit største problem, at du har 2 Indbakke.dbx filer.
Det var derfor jeg foreslog, at du i første omgang omdøbte den mindste/nyeste fil.

Når du åner din Outlook - hvilke af .dbx filerne vises:
Indbakke
Kladder
Sendt post
Slettet post
Udbakke
Bygge-mails
Flyt-mails

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-09 21:27

Forstår nok ikke hvad du mener:
Citat
Når du åner din Outlook - hvilke af .dbx filerne vises:
Indbakke
Kladder
Sendt post
Slettet post
Udbakke
Bygge-mails
Flyt-mails

De vises jo allesammen.
Nu har jeg lavet en "sikkerhedskopimappe",på skrivebordet.Slettet den ene indbakke.Importeret derfra til OE.Jeg har hentet ganske få.Men resten dbx-filer kan jeg simpelthen ikke åbne.
Hvordan får jeg det slettet fra OE-mappen i stifinder.?????????????

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 21:37

Jeg er bange for, at vi ikke helt forstår hinanden!

Men du spørger hvordan du sletter filerne i stifinder - på ganske nomal måde: Marker filen og tryk på Delete.

Og det jeg menet med, at du ser .dbx filerne i Outlook - er at de fleste af dem, er de mapper du ser i Outlook - dine indgående meddelelser, de afsendte, de slettede og de evt. ekstra mapper.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-09 11:41

Prøver engang til:
Jeg har forsøgt at importere mail-mapperne,som beskrevet her:

http://support.microsoft.com/kb/270670/da

Det er kun lykkedes fra disse to: Bygge-mails og sendtpost.
Det virker som om f.eks. "indbakke" er "låst",eller beskadiget.Kan det være mine sikkerhedsindstillinger,der blokerer.Den er ikke skrivebeskyttet,eller lign.

Ny ill.:
http://peecee.dk/upload/view/200457

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-09 12:32

Jeg tror godt du kan "glemme" at importere resten....

Du har sikkert været ved at flytte rundt på de backupfiler så de ikke længere kan importeres da den automatisk har genereret NYE .... Dem har du så blot overskrevet med det du "troede" var backup, og dermed gjort dem ubrugelige....

Sikkert også derfor du nu har 2 indbakke....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-09 22:05

Citat
Jeg tror godt du kan "glemme" at importere resten....

Ja,okay.Derfor spørger jeg IGEN:Kan jeg slette denne: indbakke.dbs 208.381 KB
uden at min mail program (O-E) bliver beskadiget.
http://peecee.dk/upload/view/200457
Jeg får nemlig denne melding jævnlig:
Citat
You are getting close to the quota of your mailbox or the quota
of one of your folders. Please delete some of your messages. In case
a folder quota has been exceeded, delete some messages from that
specific folder.

The following is a more detailed description of the problem:

Mailbox or Folder Quota: mailbox
Quota Type: total bytes stored
Quota Available: 10354313
Total Quota: 10485760

Og jeg tror jo det er fordi ovennævnte indbakke mappe/folder er for stor. Jeg synes efterhånden mit spørgsmål burde kunne tydes.Ellers ved jeg ikke hvordan jeg skal formulere det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-09 08:11

Ja..

Men for en sikkerheds skyld gør følgende...

Omdøb Indbakke.dbx til Indbakke(2).dbx
Omdøb Indbakke(1).dbx til Indbakke.dbx

Kører din OE derefter uden problemer kan du efterfølgende SLETTE Indbakke(2).dbx

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 350 point
Dato : 31-10-09 08:12

Og det er i stifinder vi taler om

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-10-09 09:56

Tak for svaret refi.Fint forslag.Som jeg vil afprøve.
Nu synes jeg at spørgsmålet har kørt så længe,at jeg er nødt til at lukke.
Men bare rolig:Jeg vender frygteligt tilbage.Der er nok at ta`fat på.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-09 11:17

Selv tak og fortsat God Weekend...