/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ubuntu på usb stick, hvordan?
Fra : kolibri2o3
Vist : 518 gange
300 point
Dato : 27-10-09 21:25

Først, hvordan finder jeg ud af om min,eller andres pc kan bote fra usb, samt hvad gør jeg så hvis det er muligt, jeg mener hvordan får jeg ubuntu på usb stick.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 160 point
Dato : 27-10-09 21:34

Ok
Først starter du comp og kigger efter om du får et valg evt. F12 som giver mulighed for boot fra USB altså hvis der er en bootloader på den USBstick

Min bærbare giver valget
F2 = adgang til bios
F12 = adgang til bootvalg

CD
Harddisk
Net
USB pendrive / memorystick

Ved installation på pendrive ved hjælp af eks. en ubuntu live CD - tager jeg harddisken ud
så der ikke lægger sig noget i harddiskens bootsektor.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 21:50

puha, nu har jeg vist rodet mig ud i noget jeg ikke forstår meget af,men jeg prøver alligevel.1 skal jeg først ha ubuntu ned, 2 f2 og f12, er det til at starte med. jeg spørger nok frygteligt dumt,men det er jeg alså nødt til, du er alså nødt til at skære det ud i pap for mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 21:53

Det er ikke ligetil at lave. Jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 22:04

det forstår jeg godt, og jeg vil egentlig ikke be om flere instrukser, for når man skal til at pille harddisken ud, står jeg af, så jeg slutter spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 22:09

Tak for svaret Eyvind. du har jo sådan set forklaret fremgangsmåden,at jeg så ikke tør at anvende den er jo en anden sag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-09 09:02

Ok - og finder jeg en bedre og nemmere metode, skal jeg nok fortælle det.
Med hensyn til at kunne gå i banken uden at hackerne er i hælene vil være en befrielse for mange.
Jeg arbejder på sagen.