/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
foto/musik på dvd
Fra : love4all
Vist : 594 gange
22 point
Dato : 27-10-09 12:56

Så har jeg foto over på DVD / CD med underlægningsmusik. Det ser rigtig godt ud, når jeg afspiller på min pc'er, men min dvdafspiller nægter at afspille, hvad har jeg gjort forkert, for den kan ellers godt vise billeder, og den kan også afspille mp3 filer, men sat sammen på en cd/dvd så står den af ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 21 point
Dato : 27-10-09 13:12

Du har sikkert brændt på en skive din afspiller ikke kan klare

Eller du har IKKE afsluttet skiven .... (altså kørt multisession i brænderprogrammet)

Det er egentlig de eneste fejl der kan være

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 13:13

Citat
Så har jeg foto over på DVD / CD

Og beslut dig så lige til HVAD du egentlig har brugt - der er forskel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 13:15

Du mangler måske nogle codecs, som er små programmer der fortæller computeren hvordan den skal håndtere de filer du ønsker afspille, jeg anbefaler K-Lite full pakken, der er næste alle tænklige codecs som du måske kan få behov for: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ klik på Download latest version og installer programmet, har du Vista så højre klik og klik på Kør som adminstrator, der kommer nogle vinduer undervejs hvor du kan træffe nogle valg, i et af dem (vistnok nummer 3) kan du rulle ned og vælge Windows Media Player som afspiller, ellers vil den bruger Media Player Classic som er i codecs pakken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 13:19

Det har INTET med codecs at gøre på en DVD-AFSPILLER....

Hvordan skulle man dog kunne installere dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 13:22

Der var jeg for hurtig og skynder mig ud igen du har ret Refi, CDen er sikkert ikke afsluttet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 13:39

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 13:40

Lidt har du ret....

Nemlig hvis afspilleren ikke kan afspille formatet af filen/filerne - men det kan der ikke rigtig gøres noget ved

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 27-10-09 19:08

Din DVD afspiller kan jo være så gammel at den kun afspiller DVD + eller -
og ikke begge to

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 27-10-09 19:13

Tak for svaret refi.