/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ikke download automatisk
Fra : PrivateDK
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 27-10-09 02:28

Tidligere når jeg klikkede på et link der henviste til en fil, blev jeg spurgt om jeg ville downloade eller åbne filen.
Jeg fik fjernet et flueben ved en fejl på dette vindue, så nu åbnes filen automatisk.
Nu kan jeg ikke finde ud af at aktivere dette vindue igen.
Er der én der kan guide mig til hvor denne setting er?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 02:56

Med Firefox som browser er det nemt, men du bruger vel sagtens Internet Explorer og jeg sidder ved en Linux computer og kan ikke huske hvor du skal ændre, jeg håber du får hjælp

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-10-09 11:42

Ja, vanens magt. Jeg bruger IE 8. Kan du ikke lige skrive hvor i Firefox du finder denne setting, måske skal jeg kigge et lignende sted i IE. Og hvad kalder de det i Firefox. Det er nok en del af problemet, jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 12:05

Det hedder ikke det samme i Firefox og Internet Explorer jeg er lige ved at tro at ændringen skal udføres inde i Regedit, jeg kan ikke finde det i Indstillinger.
Men der er lys forude, kender du IE7Pro? Det er en tilføjelse til Internet Explorer, den giver lidt bedre sikkerhed når du surfer på nettet, blokerer nogle reklamer og scripts den anbefales faktisk af alle sikkerheds forum, den har dansk sprog og i din aktuelle situation: Den har en mini download manager, programmet opretter en mappe i mappen Dokumenter som hedder Mine downloads, fremover kommer alt det du klikker på i den mappe og du kan bagefter flytte det videre til de mapper som billeder, lyd og film skal gemmes i, IE7Pro virker med Internet Explorer 7 og 8 den kan hentes her:
http://download.cnet.com/IE7Pro/3000-12512_4-10649334.html
du kan læse mere om IE7Pro på deres hjemmeside:
http://www.ie7pro.com/
og spørge videre her hvis der er problemer med indstillinger

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-10-09 15:52

Citat
Med Firefox som browser er det nemt,

Citat
Det hedder ikke det samme i Firefox og Internet Explorer jeg er lige ved at tro at ændringen skal udføres inde i Regedit, jeg kan ikke finde det i Indstillinger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-09 16:19

Åbn stifinder,
klik på Funktioner,
vælg Mappeindstillinger,
vælg fanen Filtyper
det kan tage lidt tid inden alle filtyper er vist,
find den filtype der åbner automatisk,
klik på den for at markerer den,
klik på Avanceret,
sæt flueben i Bekræft åbning efter overførsel
klik Ok, Ok
så skulle den gerne spøre om Åbn/Gem næste gang du henter denne filtype

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-09 16:20

spøre = spørge

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-10-09 16:35

Den må gerne spøre, hvis det bare virker.
Det var dengang. Der er ikke noget der hedder mappeindstillinger mere.
Jeg må ud og lede videre, men du har da givet mig lidt at søge på, tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-09 17:05

Kan ikke lige finde måden til Vista, men prøv at åbne Internet Explore
klik menuen Funktioner
vælg Internetindstillinger
vælg fanen Avanceret
Klik på Nulstil for at gendanne alle standard indstillinger

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 27-10-09 17:11

Eller dette
Reset Open/Save Choice for Internet Explorer Downloads in Vista
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/reset-opensave-choice-for-internet-explorer-downloads-in-vista/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 18:40

Jeg kan heller ikke finde det du har hakket væk/på

Men i internet indstillinger avanceret > er der noget med focus og så klikker du måske 2 gange og når ikke at vælge.
Så klaudi's nulstilling er nok den bedste måde.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-10-09 00:31

Tak for svaret Klaudi.
Jeg hader ellers at arbejde i regedit, da jeg ikke har styr på hvad jeg gør, og kun lytter blindt til hvad andre fortæller jeg skal gøre. Jeg ved samtidigt hvor meget skade jeg kan lave. Men det virkede, ville dog heller have et sted hvor jeg kunne sætte det flueben jeg fjernede.
Men det virkede, så alt credit til dig. Tak!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-09 16:30

Velbekommen,
nederst på siden er et link til en lille reg fil,
ved ikke om du har set den:
http://www.howtogeek.com/geekers/ResetAllDownloadChoices.zip

hvis du henter den og pakker den ud, dobbelklikker på den,
klikker ok til at den må flettes i reg.databasen,
så ordner den problemet