/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke komme på netbank ....
Fra : miss_viking2000
Vist : 2271 gange
200 point
Dato : 27-10-09 01:39

Har en ny bærbar med trådløs net fra call me, har ikke haft problemer med det, men har fået det nu efter en ven skulle hjælpe mig, da jeg godt kunne modtage mail, men ikke sende, det blev løst, men nu har jeg så andre problemer. når jeg går på jyske netbank, kommer jeg ikke ind på siden, den skriver der er certifikatsfejl, og navigationen bliver blokeret, problem med websteds sikkerhedscertifikat, tilbagekalder det, hjælp , hvad skal jeg gøre ? skal nok have det beskevet godt, for er ikke ekspert, men kan godt gå efter instrukser, griner, ellers har jeg en mail, trinebuur@hotmail.com, vil så gerne have det klaret. Håber der er en hjælpsom person, og måske fra mit område, eller bare i nærheden, som evtkunne få den hjem og tjekke mod betaling selvfølgelig. Bor i 4220 området

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 27-10-09 01:45

skal lige fortælle jeg har vista som er nyt for mig og norton, som jeg nok sletter når prøvetiden er slut og bruger så enten kaspe,rsky eller avg, som jeg har brugt før med stor tilfredshed

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-09 01:51

Du kan ikke komme på netbanken lige nu, systemet eller "butikken" har lukket ned mellem klokken 24 og 06, du må prøve igen i morgen.
Det er umulig at gætte hvad for mig, hvad der er sket med din browser, Har du Java ? Det er første betinglese for at bruge de fleste netbanker: http://java.com/en/download/index.jsp
Hvis ikke der kommer en som kan hjælpe dig mere end jeg kan, så brug Firefox når du skal i banken (og mange andre steder) : http://da.www.mozilla.com/da/ den virker men du skal stadig have Java, når du har installeret og åbnet Firefox, så klik på Java linket og få den rigtige Java ind på Firefox, bagefter kan du bruge netbanken, der kommer et vindue hvor du skal give tilladelse til at installere en Java sikkerheds tilføjelse før du kan få login boksen vist, men altsammen først i morgen tidlig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 01:54

Vista er rigtig træls og langsom, jeg har haft store problemer med lange ventetider når jeg skulle hjælpe Vista brugere i banken, har du en helt ny bærbar, så har du sikkert også mulighed for at få Windows 7 for et mindre gebyr?
Ellers vil jeg da gerne fortælle om Linux Ubuntu Jyske netbank virker fint med Linux

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 01:57

Du bør aldrig lægge din e-mail adresse frit tilgængelig for alt og alle, du risikerer alt fra dumme henvendelser til direkte spam, der findes robotter som gennemsøger internetsider for e-mail adresser, så gør aldrig den slags mere hvis der er en som du vil skrive sammen med, så brug Private indlæg til mail adressen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 03:07

Citat
måske fra mit område, eller bare i nærheden
dit problem kan sagtens ordnes online især hvis du vil bruge Firefox, men Internet Explorer kan sikkert også fixes har du hørt om fjernstyring at computere? En hjælper kan sidde i den anden ende af landet og bruge din computer: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx og så er det gratis

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 27-10-09 04:37

takker for svar og til o.v.n. så ja det har jeg hørt om, men det kræver jo at jeg kender en der vil og kan gøre det. Min pc mand her hjemme er så ophængt, at han ikke vil få tid til det, før om 14 dage og vil så gerne have det i orden inden fredag. Ang. mail adr, så har du ret, jeg tænkte mig ikke om. Og så er jeg ikke inde i så meget af det her, desværre, så regner med det linux også er et program ???? Ved som sagt ikke så meget om det her,har normalt en til at ordne alt det for mig, jeg kan bruge den til det jeg skal og når der er problemer, så kommer der en og ordner det, smiler

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-10-09 07:49

Ring til dit pengeinstitut, de har en EDB-mand der pr. telefon sikkert kan hjælpe dig, og hav din PC parat når du ringer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 07:50

Det kan også være du bliver nød til at kontakte banken

Nogle banker kræver en ny sikkerhedsnøgle, når pc'en har været formatteret o.lign

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 08:40

Du skal nok hente den nyeste lille program Java fra Sun.
Den bruger DanskeBank bl.a.
Her kan du hente Java gratis og det installerer sig selv.
http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 10:45

Har du snakket med kunde support i banken og fundet ud af om du skal have en ny nøgle nu du har fået ny computer?
Jeg glemte i aftes at vise en side hvor din computer bliver tjekket om den er klar til netbank, klik på linket så kommer der en popop side og efter få sekunder skal der stå OK ud for alle linjer, hvis ikke der gør det, så er der løsnings forslag på siden, og du er også velkommen til at spørge her:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx#

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 18:21

hej missviking. da jeg fik ny pc med vista, kopierede jeg først mit bruger-id fra min xp pc over på en usb stick. men først skulle jeg ind i explorer og indsætte min bank, først derefter kunne jeg søge efter mit bruger-id, som jeg havde overført via usb sticket. Jeg forstår ikke rigtigt at det skulle være nødvendigt med nyt bruger-id, med mindre ens gamle pc er gået ned, uden, at man har sikkerhedskopieret. Forøvrigt bilder jeg mig ind. at jeg kan komme i min netbank,fra enhver pc, bare jeg har min usb stick med mit bruger-id med mig. har dog kun prøvet fra egne pcer, så jeg er ikke sikker. Jeg kan ikke lige huske hvordan jeg indsatte min bank i explorer, men det kan jeg da finde ud af hvis det har interesse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 18:28

En memorystick med ubuntu kan gå på Danske netbank fra enhver computer som kan boote fra USB.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 27-10-09 18:33

jeg har ikke noget bruger id til netbank, kun mit nøglekort, og selvfølgelig min kode, så kan gå ind på netbank på alle pcér med jyske bank, det er ikke lige som danske bank f.eks, som jeg har haft før. Har skrevet til jyske bank, og nu ser det ud til, at det er vista der er systemfejl med, så det er nok slet ikke min pc, hvad jeg synes er dejligt, men nu ser jeg om det retter sig, ellers må jeg prøve noget andet. Men som skrevet før er det et nøglekort man bruger hos jyske, så det er ny kode hver gang man går på, med undtagen , af en ens faste kode, men smart, at man ikke skal lægge noget ind på ens pc, men bare have nøglekortet med sig, så kan man komme på alle steder fra, uden at skulle installere noget program´osv, meget god sikkerhed synes jeg

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 18:37

Er du sikker på, at du ikke skal give tlladelse i explorer. Jeg fik selv at vide, at det var en ekstra sikkerhed i vista.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 18:46

hej igen. du kan da prøve at højreklikke på explorer ikonet, derefter egenskaber, sikkerhed, og wepsteder du har tilid til, i ruden skriver du din banks navn. hvis ikke det funker kan du jo bare slette navnet igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 18:47

Det er der også i DanskeBank.................det hedder activecard og generer en ny kode hver gang.
Det eneste der fordres er gratis programmet Sun Java 6 opdateret.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 19:01

hej Eyvind, du skriver, at en memorystick med ubuntu, kan gå på danske netbank på enhver pc, jeg forstår bare ikke det med ubuntu, jeg har da kun mit bruger-id på memorystick, forstår ikke hvordan ubuntu kommer ind i billedet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 20:11

Jeg har installeret styresystemet ubuntu på en 8 GB memorystick.
Inden jeg starter computeren sætter jeg sticken ind.
så starter jeg comp. og de comp som kan vælge USB som boot vil starte min ubuntu op.
Med i denne ubuntu er der en browser FireFox og med den går jeg ud til Danske Bank.
Så logger jeg på og bruger mit activecard -----------------vupti jeg er inde på min konto.

Der er ingen forbindelse med den comp jeg kører på, og når jeg er færdig kan det ikke ses, at jeg har været der.

Der er vist ikke nogen hackere og phishing folk der kan drille mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 21:15

Det er jo heller ikke sikkert at det har noget med din id eller nøglekort jeg skrev sådan

Citat
Det kan også være du bliver nød til at kontakte banken

Nogle banker kræver en ny sikkerhedsnøgle, når pc'en har været formatteret o.lign

Det var bare en af mange muligheder

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 21:16

hej Eyvind. Det er da smart, fremgangsmåden vil jeg da gerne høre om, så jeg sætte det ind som et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-09 00:41

Din sikkerhed er helt ok miss viking, jeg kender godt hvordan man logger ind i Jyske Bank selv om jeg bruger en anden bank.
I mit allerførste indlæg i aftes foreslog jeg Java, har du tjekket at du har den nyeste?
Har du klikket på linket om at tjekke din pc? Og fået bekræftet at computeren er klar ?

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 31-10-09 15:37

Tak for svaret o.v.n.. kan se du har svaret før på mine spørgsmål, burde jo have kontakt fast til dig, GG

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:25

Selv tak - jeg er jo lige her, så bare spørg