/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Manus til Saving Private Ryan?
Fra : Mille_1907
Vist : 426 gange
300 point
Dato : 26-10-09 19:29

Hej alle.

Er der nogle af jer, der ved, hvor man kan finde det originale, men endelige, manuskript til filmen "Saving Private Ryan (1998)? Jeg skal nemlig lave opgave om denne film, og skal til denne bruge manuskriptet, men de udgaver, jeg har kunnet finde på diverse hjemmesider med manuskripter, virker ikke til at stemme overens med filmen, fx mangler hele indgangsscenen på krigskirkegården i disse manuskripter. Er der nogle der ved, hvor jeg finder en udgave, der er mere lig selve den endelige udgave af filmen? På forhånd tak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-10-09 19:51
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-10-09 20:27
Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 27-10-09 07:09

Det har jeg også prøvet op til flere gange, men problemet er, at alle de versioner, jeg finder på denne måde, er "early drafts", altså meget tidlige udgaver af det endelige manuskript. Derfor ligger dem, der kommer frem ved en søgning, meget langt fra den endelige version. Mit ønske er at finde et manuskript, der er skabt senere hen i filmens produktion. Men ellers tak for hjælpen..