/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Akku-boremaskine Bosch
Fra : lokemis
Vist : 459 gange
20 point
Dato : 26-10-09 09:50

Laderen er gået kaput - den er i hvert fald helt kold efter 24 timner, og boremaskinen (lille model PSR 120) virker følgelig ikke. Mask. er 5 år gl. - skal jeg skrotte eller kan det betale sig at sende den på værksted.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-10-09 10:02

Hvis den skal på værksted er prisen minimum 300,- kr + materialer.

Akkubatterierne, holder normalvis 2-4år alt efter hvordan de er blevet brugt og behandlet.

Personligt ville jeg købe en ny. Du kan for 1000,- få en rigtig god maskine med 2 batterier til, som nemt klarer alm. Hus opgaver.

For 1300,- får du en noget bedre maskine, med lidt kraftigere batterier.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-09 10:47

Det er formentlig ikke laderen men batteriet som er kaput.

Der kan dog være brud på ledningen til laderen, hvis du har haft uskikken med hyppigt at vikle den op.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-10-09 10:48

Køb en ny, de fås billigt f.eks har XL byg en 14 v med 2 Lithium batterier til 799,-
Det er batterierne der er dyre når de skal købes i løs vægt. Med 2 batterier løber du aldrig tør for strøm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 10:55

Skrot den....

Hos Bosch tager de også gebyr for bortskafning af de miljøtunge batterier hvis det er dem der er færdige, men Du kan selv aflevere dem gratis på kommunens plads.

Annuller spørgsmålet
Fra : lokemis

Dato : 26-10-09 16:09

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål