/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
vinylplader
Fra : kivi
Vist : 696 gange
50 point
Dato : 26-10-09 07:08

er der nogen som kan sige mig hvad er prisen vinylplader jeg har 33-45 78

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-09 07:14

Det kommer sandelig an på hvem det er med og hvor gamle de er.

Vinylplader koster fra 0 kroner og op til, for visse eksemplarer flere tusinde......

http://www.musiccollector.dk/0nes-test/fastpris/Varetype.asp?Lang=Dansk&SortedOut=LP

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-09 12:44

Jeg har køby vinylplader til kr. kr., men der er også plader, jeg har betalt 300 og 400 kr. for. Det afhænger af efterspørgslen, sjældenhedsgraden og kvaliteten. Hvis du har en LP, hvor Dirh Passer optræder med numre fra Cirkusrevyen anno 19-hvidkål, så kan du ikke sælge den, medmindre du finder en samler, der lige akkurat mangler den ene plade. Ellers erd en alt for almindelig til at bogen vil betale penge for den. Har du en LP, hvor Mogens skuespilleren Mogens Wieth læser digte og synger viser, kan du måske få 100 kr. for den. Har du et opsamlingsalbum med Beatles er det næppe mange kroner værd, men har du deres første albun i originaludgave, så er det en sjældenhed.

Det bedste råd er, at du går ind under LP-plader, vinyl-plader og 33-plader f. eks. på dba. Brug en halv time på at orientere dig i prisniveauet. Lidt efter lidt får du en fornemmelse for, hvordan det ligger. Så kan du begynde at annoncere.

Der er lavet så meget god musik, at det sikkert kan betale sig for dig at gemme en del af dine plader på computeren. Hvis du har et fornuftigt program, måske Windoiws Media Player kan du jo opbevare i hundredevis af LP-pladers indhold på din PC. Det ekræver blot en lille grammofon med USB stik til under 1000 kr. og så lidt plads på haddisken. Senere kan du overføre til andre bærbare harddiske m. v. og bruge dem på bilradioen i mpeg-format.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-10-09 16:54

Tak for svaret Oldboston.