/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
redskaber til buskopgravning
Fra : denevigeuheldige
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 25-10-09 22:46

Når helbredet svigter og vi ikke kan få en mini rendegraver ind i vores have, ønsker jeg at høre af, om I ved, om der findes nogle mekanisk drevet redskaber som kan være med til at grave store og kraftige planter op? Der findes jo så meget nu om dage.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 23:08

Prøv noget andet, grav selv så meget i magter en rende rundt om det der skal flyttes, når i er færdige for den dag så hældes der rigeligt vand i den rende i lige har gravet. Om et par dage er der nemt at grave den jord.

Ellers er en buskrydder nyttig. Men har i ikke børn/børnebørn/naboer/nabobørn som vil tjene en skilling ved at hjælpe, eller bare vil hjælpe.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 25-10-09 23:17

En minirendegraver fylder kun 1 m. i bredden, den må i da kunne smugle ind.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-10-09 23:18

Ellers er der jo giftmidlet Round Up så dør planten og rødderne i løbet af 3 uger og rådner.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-10-09 23:22

Nu er det jo så ikke lie noget i selv skal rode med men ved seje planter så som bambus er der nogle der har specialiseret sig i at sprænge planter op med små ladninger dynamit Hvad det så koster kontra en minigraver ..ved jeg ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 23:25

Ja så er gode naboer guld værd

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-10-09 23:57

Det drejer sig om ret store og kraftige tuder m.v. som vi vil have flyttet og de skal jo flyttes med en ret stor jordklump så en minirendegraver kunne måske være et godt bud.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-10-09 23:57

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 26-10-09 07:46

Minigraver fåes ned til 74cm i breden og ca 130cm høje.... Så tror jeg at i kan komme til.... Og afhænig af størrelsen på jujaerne ka i slæbe dem på et "tæppe" eller bruge en motorbøre....