/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Farvel Danmark, Goddag EU
Fra : HomoSapien
Vist : 597 gange
25 point
Dato : 25-10-09 20:58

Jeg syntes at alle de europæiske lande skal slås sammen og blive til 1 land, EU.
Vi skal kun have 1 møntenhed, der skal ikke være grænser overhovedet og vi skal alle tale engelsk.
Vores nye hovedstad er Bruxelles.

Ville det ikke være dejligt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 21:00

Nu stopper du... jeg har bevidst valgt tv'et fra idag fordi jeg ikke gider at se hverken stand-up komikere eller krimmier

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 25-10-09 21:00

Det ville da være en super ide, jeg ved at så ville Villy Søvndal da være glad, da han jo efterhånden er den største fortaler for EU

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 21:01

Dit profilnavn er misvisende.............................det skulle betyde tænkende menneske.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 21:11

Hvorfor engelsk, hvis vi skal finde et gennemsnit af alt ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 21:18

Esperanto er et fællessprog.
Selv ubuntu udkommer på Esperanto.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 21:38

Citat
Esperanto er et fællessprog.

Jamen så må vi jo alle starte forfra. Kunne være et spændende eksperiment.

Måske det ville betyde, at vi skulle hjælpe hinanden og finde fælles tone/fodslag ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 21:40

Citat
Måske det ville betyde, at vi skulle hjælpe hinanden og finde fælles tone/fodslag ???

Gid det var så vel, men prøv bare at læse den daglige avis... når to mennesker ikke kan enes, hvordan skulle det så gå når vi blev så mange.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 21:59

Det handler ikke om størrelsen, tillid til hinanden er noget af den største udfordring vi har, uanset om vi er mange eller få.
citat :Tillid handler først og fremmest om en social aktørs suspenderingen af tvivl overfor en anden aktør eller en ide, dvs. det at en aktør godtager en anden aktør, eller en anden aktørs ide, som gangbar, kompetent, god, ærlig eller sand.

Tilliden kan siges at have i hvert fald tre funktioner i det sociale rum. Den gør sociale handlinger forudsigelige, den skaber en fornemmelse af sammenhørighed og den gør det nemmere for personer at arbejde sammen.

Det er det, som vi kan genskabe, hvis vi vil, men som er under et stærkt pres - det lader til at mistillid, til samfundet til naboen til alle omkring os, er mere i fokus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 01:03

Citat
Jeg syntes at alle de europæiske lande skal slås sammen og blive til 1 land, EU.

Lad være med at skrive noget under inflydelse af fjolletobak, tak

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 25 point
Dato : 26-10-09 06:36

Nu må jeg hive den gamle joke frem, om indføresle af eneglsk som officielt EU-sprog

"The European Commission

The European Commission has announced an agreement whereby
English will be the official language of the EU, rather than
German, which was the other contender. Her Majesty's Government
conceded that English spelling had room for improvement and has
therefore accepted a five-year phasing in of "Euro-English".

In the first year, "s" will replace the soft "c". Sertainly,
this will make sivil servants jump for joy. The hard "c" will be
dropped in favour of the "k", Which should klear up some konfusion
and allow one key less on keyboards.

There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when
the troublesome "ph" will be replaced with "f", making words like
"fotograf" 20% shorter.

In the third year, publik akseptanse of the new spelling kan be
expekted to reach the stage where more komplikated changes are
possible. Governments will enkourage the removal of double letters
which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil
agre that the horible mes of the silent "e" is disgrasful.

By the fourth yer, peopl wil be reseptiv to steps such as
replasing "th" with "z" and "w" with "v".

During ze fifz yer, ze unesesary "o" kan be dropd from vords
kontaining "ou" and similar changes vud of kors be aplid to ozer
kombinations of leters. After zis fifz yer, ve vil hav a reli
sensibl riten styl. Zer vil be no mor trubls or difikultis and
everivun vil find it ezi to understand ech ozer. ZE DREM VIL FINALI
COM TRU!

Herr Schmidt"

Noget andet er, at jeg kan se på mine unger og deres venner, at engelsk er SPROGET, de kunne ikke drømme om at tale tydeligt udtalt dansk med et par svenske ord i, når de møder en anden skandinav, taler reelt ikke tysk og slet ikke fransk (selv efter en studentereksamen), så jeg tror at bevægelsen rent sprogligt længe har gået i den retning. Selv franskmænd (yngre) taler et rimeligt engelsk i dag!

Euroen får vi jo også, før eller siden, vi kan jo allerede betale med dem i masser af forretninger, dog med kurstab

Godkendelse af svar
Fra : HomoSapien

Dato : 27-10-09 16:00

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-10-09 16:31

Ja, zats a gud jok, zank u