/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
rive talon af med mobil nr??
Fra : return
Vist : 1218 gange
400 point
Dato : 25-10-09 15:20

hej

nogen der ved hvordan man laver et dokument hvor man skulle kunne rive et tlf nummer af

nederst på siden som vender på højkant er ved at lave et salgs dokument som så skal hænge i feks brugsen så kunderne hvis de måtte være interesseret så ville kunne rive en lille talon af med
mit mobil nr på

nogen de kan hjælpe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 15:27

Det gøres nemmest i Publisher, der kan du nemt placere tekster.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 15:28

Og har du ikke Publisher, så skal jeg gerne lave det til dig, bare skriv til mig.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-10-09 15:37

hej igen jeg vil nu gerne selv lave det men måske du kan fortælle hvordan man gør

har kun office pakken men den må da kunne laves der ik

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-10-09 15:40

Du laver blot en tekstboks i Word hvori du skriver nummer, derefter vender du det på den led du gerne vil - kopier så tekstboksen og sæt så mange som du ønsker.

Clou

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 15:58

kære clou
har lige forsøgt- hvordan vender du tekstboksen ?? Det ville være alletiders at finde ud af, selvom det ikke er mig der er spørgeren

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-10-09 16:23

smuller 54 - Hvilken version af Word har du? For nu kan jeg selv se, at version 2007 ser lidt anderledes ud end 2003 udgaven!

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 16:47

start Excel
stil dig i A2
skriv telefonnummer
dobbeltklik oppe mellem A og B
enter
marker cellen
formater > celler
træk den røde firkant ned så den står lodret > ok
Marker den lodrette celle med skriftyen > træk til højre i det sorte kryds
Marker bogstaverne som står over telefonnummer cellerne
og dobbeltklik i kanten af det sidste bogstav

Nu kan du skrive entekst i feltet A1 osv

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 17:09

Til clou
Jeg har Word 2007

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 17:35

Du går i Word og laver en tekstboks - det gør du ved at sige indsæt tekstboks - indsæt oppe i funktionslinien. I den tekstboks kan du ændre retningen på teksten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 18:15

Ja Granner - det er meget nemmere - virker også i office 2000

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 18:32

Ja, man skal lige øve lidt. Troede først jeg skulle vælge en skabelon på tekstboks. Men da jeg fik lavet en som "tegn tekst boks" - så dukker menuen op med tekstretning osv. Den kunne jeg ikke se først.

Derefter bare kopier og sæt ind- hele rækken hen forneden på mit ark.

Undskyld return, at jeg blandede mig i dit spørgsmål, men jeg synes det var en rigtig dejlig oplysning og meget brugbart.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-09 18:51

Publisher er bedst til dette. For det anbringer talonerne helt tæt på printermargen.

Samtidig skal man kun skrive/rette i een boks - resten opdateres automatisk. Det er skie smart

Publisher er med i den store Officepakke.

Word driller ofte med at tekstboksene flytter sig...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 18:56

Ohøj Moster - den Kopifunktion har jeg glemt.............hvordan er det nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-09 18:59

Øh undskyld return - jeg laver selv et spørgsmål til Moster.

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-10-09 07:59

har office 2007

så nogen der virkelig kan fortælle mig hvordan man gør det skal være sådan at man kan skrive en tekst og sætte lidt billeder på og så skal der jo være en talon rækker med tlf nr på nederst på siden som står på højkant

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 09:25

Det er muligt at du kan bruge dette:

http://peecee.dk/upload/view/199690

Klik på > Vis det originale billede

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-10-09 13:27

nå jeg kan ikke få det til at virke

for det jeg skal ha lavet skal være tlf nr forneden på siden så der er små 15 -20 stk af det samme nr som folk så kan rive af

når jeg feks i word 2007 vil gøre som feks granner skriver ja så kommer der jo rigtigt nok en tekst boks kan sagtens skrive det jeg skal i selve boksen man hvordan pokker skal man så få det samme til at stå op til små 20 gange forneden på siden

??????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 13:32

Ved st højreklikke på boksen og sigekopier. Derefter højreklikker du igen og siger sæt ind. Du sætter ind 20 gange, så har du numre nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 13:38

return > har du virkelig ikke gidet åbne mit link......................så vil jeg da slette det igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 14:28

Eyvind, smadder godt billede.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 14:53

Ja, nu blander jeg mig igen sorry, men det billede du viser Ejvind, er sikkert OK, - men i 2007, ændrer den tekstretningen men ikke hele boksen. så hvis du laver den lodret, mangler der henvisning til hvordan du får lagt boksen ned. Jeg har forsøgt via din guide og det virker ikke. Jeg kan ikke finde noget som lægger hele boksen ned.

som jeg tidligere og andre har skrevet, kan jeg kun få det til at virke ligesom grannero1 skriver, nemlig ved at kopiere og flytte boksen hen ved siden af den først osv.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 400 point
Dato : 26-10-09 15:10

Hvis det skal virke, må det være sådan - tegn en tekstboks vandret og placér den nederst på siden, så den passer til arket.
Stå i teksboks og ændre tekstretning skriv mobil nr. -lav afstand, sæt punktummer hele vejen ned, så har du din klippe linie og retur og mobilnr. - punktummer - retur- mobilnr osv

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 15:25

Jeg må vist lave nogle "return" point, for jeg har lært noget nyt idag, via dette spørgsmål.
Så kære Return, jeg vil forsøge at rette op på det, så du ikke skal aflevere alle point.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 16:38

Ok - det er det sædvanlige med microbløds office - funktionerne forsvinder og nye kommer til.
hvis metoden ikke virker så slettes denne:
http://peecee.dk/upload/view/199690

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 16:49

http://peecee.dk/upload/view/199763

Det kan naturligvis gøres pænere, format på slipperne osv-men måske dette kan hjælpe, Jeg har lavet det jeg skrev tidligere- en tekstboks vandret osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 16:58

Smuller54 - jeg havde samme problem med at vise et dokument.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-09 17:01

Øv, Eyvind, nu så jeg ikke din fil.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 17:03

Ejvind

virker det ikke ? der står download skabelon til salg i brugsen og hvis jeg gør det herfra, så får jeg min skabelon

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-09 17:07

Jow, smuller54 - jeg har set dit billede. Det ser da fint ud. Så håber jeg bare, at Word vil opføre sig pænt mht. at tingene ikke rykker rundt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 17:14

ja, jeg ved ikke,. men der er noget der sker med de forskellige udgaver- jeg havde egentlig heller ikke tænkt at den skulle bruges som skabelon, men det havde jeg kaldt den i mit system.
Det var bare for at vise, at det jeg havde skrevet omkring at lave tekstboksen vandret og derfra ændre tekstretningen virker i 2007

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 17:25

Hvorfor tror i at tingene ændrer sig så meget fra udgave til udgave af Office, tingene fjernes ikke i nyere udgaver, de gemmes måske lidt og så kommer nye ting til. Men virker en ting i 2000 så virker den såmænd også i 2007.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 17:31

Det er bare genvejene og iconerne som vises anderledes, som kan gøre os amatører forvirret, når vi får råd til hvordan vi skal gøre det ene eller andet. Den jeg har på kontoret er helt anderledes end den jeg har herhjemme.Der er vist nok også noget der er lavet specielt til vores firma.
Jeg har kun arbejdet i denne pakke ganske få dage fordi jeg ville have mit eget system på min egen computer og jeg skal virkelig lede efter hvor jeg finder hvad.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 17:33

Og... glemte lige, jeg kunne ikke gå efter Ejvinds opskrift- for jeg kunne ikke finde en løsning på at ændre retning på hele tekstboksen efter jeg havde skrevet tlf.numre og linier osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 18:27

granner01 - jeg lavede en database i access '95 og nogle af udregningerne var ubrugelige i '97
Jeg hoppede ikke til office 2000 med den database, og alle clienterne kunne læse den.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-09 20:00

Word efter 2003 er måske blevet bedre til at holde styr på tekstboksene?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-09 20:04

ja, jeg ved ikke hvorfor, men disse to kunne Ejvind godt læse, men den jeg havde lavet i tråden så helt forkert ud, når Ejvind åbnede den

--------------------------------------------------------------------------------
http://peecee.dk/upload/view/199800 (kompatibel)
http://peecee.dk/upload/view/199801 (pdf)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 20:14

Det er fordi jeg ikke vil købe alle de nye office udgaver når jeg kan klare mig med office 2000.
Folk der sender til mig kan jo bare gemme i "stenalderudgave"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 22:05

Tænk Eyvind, jeg har samme indstilling. Når familie og venner sender fra 2007, så skriver jeg en lille instruktion til dem om hvordan de kan gemme i tidligere udgaver. Gider de ikke, så kan de sende mig et brev eller vi kan snakke tlf. Men 9 ud af 10 ændrede det så jeg kunne læse mailen.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-10-09 09:15

Tak for svaret smuller54.