/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skal - skal ikke Windows 7 ?
Fra : o.v.n.
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 25-10-09 11:09

Hjælp søges og det mest jer som allerede har Windows 7 som kan svare.
Jeg har lidt problemer med en "kunde" ordet kunde er sat klummer fordi det jo ikke er en forretning jeg har, men nogle stykker som jeg hjælper med PC support i fritiden, han har en Acer computer med Vista Home Premum på, computeren er dræbende langsom og har altid været det selv om den opfylder alle krav til Vista, hjælpsom som jeg er så har jeg ihærdig forsøgt at overbevise manden om at Ubuntu er fremtiden, men nej ikke om han kan rokkes i sin overbevisning, den skal køre Windows.
Og så til spørgsmålet: Er den nye 7er mærkbar hurtigere (den kan næppe blive mere langsom) ?
Den nye Windows 7 på DVD har både 32bit og 64bit som mulighed, men hvad bestemmer hvilken af dem som jeg skal installere ? Jeg har søgt lidt på 32 og 64 bit men er der endelig en side med lidt stof, så er den på udenlansk, er her en som gider fortælle hvad det er som bestemmer om computeren kan køre 64bit ?
Computeren har en dobbeltkerne Intel CPU og 4 GB RAM så den burde kunne holde nogle år endnu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-09 11:20

Ja - Win7 er hurtigere (på nogle komputere - nok de fleste nyere)

I særdeleshed hvis du slår alt "gøgl" fra

Om du vælger 32bit eller 64bit kommer jo an på flere ting....

For det første skal maskinen kunne køre det.....

Men men - en meget stor del af dine programmer vil alligevel kun køre 32bit da de ikke findes som 64bit-versioner - dermed gør du blot din maskine langsommere end den kunne være.....

Så såkaldte hurtige komputere hjælper ikke en sk.. hvis programmerne ikke kan følge med.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-09 11:25

Det da klart din "kunde" vil have windows, det har 99% jo,
det gør det jo lidt nemmere at dele ting og sager, og få programmer til systemet.

Det er CPU der bestemmer om du kan kører 32 eller 64 bit

Vælg 32bit, da der er flest programmer der virker der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 11:29

Det med at dele ting og sager kan jeg altså sagtens finde ud af og det er netop det med deling han er nervøs for, forenings arbejde med dokumenter på kryds og tværs mellem medlemmerne.
Men tak jeg bliver lidt klogere for hvert indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-09 11:40

Dokumenter, billeder, musik osv. er IKKE noget problem......

De er jo ikke afhængige af styresystemet eller programmets hastighed - selvom de måske loader lidt langsommere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 11:51

Du kan prøve at læse her, der bliver også snakket forskelle mellem 34 og 62 bit

http://www.eksperten.dk/spm/882425

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 11:55

Jeg har læst og set i blade og også i TV at Win7 er en del hurtigere en Vista, Nu har jeg undervist i 20 år i IT og en ting har jeg lært. Det første år et nyt styresystem er på banen, så holder jeg mig væk, der er garanteret børnesygdomme. Jeg ved at 7'eren har været testet af brugere, men jeg ville ikke købe det de første ½ år. Så undgår jeg garanteret en masse problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-09 12:37

Nåe ja forresten, 64 bit kan håndterer mere end 4gb ram

Kommentar
Fra : ara

Dato : 25-10-09 12:40

Vi har lige installeret Win 7 på vores nye bærbar. Der var vista på og ufattelig langsom.

Efter at der er kommet win 7 på, er det som om at maskinen har kostet det dobbelte.

Klart - Vælg Win 7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-09 14:06

Ja men du skal sikre dig at du kan få de rigtige drivere.

Når maskinerne er så langsomme, kan det bl. a. skyldes at folk formaterer og geninstallerer windows men uden dma driverne til bundkortet. Så skal al datatransport forbi processeren. Det gør det langsomt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-10-09 14:09

64 bit er kun vigtigt hvis maskinen har 4GB ram eller derover , eller der skal arbejdes med tunge programmer (hvor der jo så normalt også er mere end 4GB ram :) )
Og ja Win7 er en stor servicepack til Vista (kan ses på versions nr ), hvor mange af fejlene er fjernet, så Win7 er mere en version 2 af Vista end en helt nu version af Windows. Og som granner01 skriver er mange børnesygdomme derfor fjernet

Maskinen du skriver om har 4GB ram og hvis de skal udnyttes fuldt ud skal Windows være 64bit.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 19:29

Tak for svaret Klaudi. Der var svar på alt det jeg spurgte om 32 bit version er lagt i indkøbskurven, 777kr. for en dansk OEM version er vel ikke så galt, licens og medie betyder vel at det er en DVD med licens til

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-09 19:52

Velbekommen og held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 22:10

Tak - nu får jeg så lidt indblik i Windows 7, og vil så blande mig i fremtidige spørgsmål om den også

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-10-09 16:13

ok, jeg overvejer os at købe en win 7, min nye pc med vista driller a h t

pt nægter den at opdaterer, har snart prøvet alle forslag jeg har Go.....,
hov var lige ved at glemme at det er et fy ord