/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs netværk strejker
Fra : webgun
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 24-10-09 19:23

Jeg har sku problemer med mit trådløse netverk. det er en bærbar pc.
Nå men forbindelsen forsvinder lige pludselig. har ikon på bundlinien som siger at der er fuld forbindelse??, men der er bare ingen forbindelse. pcen er sat op til automatisk forbindelse.
når forbindelsen ryger har jeg prøvet at " højreklik- reparer" og det går fint til den skal "henter netverksadresse" så kommer der en meddelse, "kunne ikke hente ip- adresse, kontakt,bla,bla".
Hvad er der galt med lortet??

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 24-10-09 19:36

Er det din egen router du kører på.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-10-09 20:13

Det er din nabo's trådløse ringklokke der går i din trådløse forbindelse. Bed ham om at pille det skidt ned.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-09 20:16

Hvis du kører på en router kan den let blive forstyret af andre trådløse enheder der er i nærheden, måske endda naboens enheder. Du kan så gå ind i routerens menu og skifte kanal for at se om det hjælper

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-09 20:49

Citat
har ikon på bundlinien som siger at der er fuld forbindelse??

Det siger kun at der er forbindelse til serveren - ikke at DEN har forbindelse videre....
Citat
kunne ikke hente ip- adresse

Derfor kan den heller ikke rep. - der ER ingen fejl HOS DIG....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-09 20:51

Citat
kontakt,bla,bla".

Din udbyder eller den der administrerer den server du kobler op til (hvis det er egen eller firma server)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-10-09 21:17

Jeg skal tjekke ovenstående, men det bliver først imorgen. jeg skal hygge med gutterne, og de mener vi skal drikke vodka med sommersby, eller er det omvendt, who cares

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-10-09 21:20

skal nok være der imorgen, såfremt at der bliver set bort fra "morgen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-09 21:24

"Morgenen" slutter kl 9:00 - derefter er det formiddag...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-09 21:41

Citat
vodka med sommersby

Så ses vi om en uge. Den blanding er der en del der er gået ned på i den sidste tid, og et par her i byen, har været til udpumpning.
Tror du ikke du skulle holde dig til den kommunale drik H2O

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-10-09 05:23

Uha, jeg dropper lige det der med at være vågen nu. av!
Der ligger 3 tomme flasker på gulvet i stuen, mærkeligt??
Tar en morfar.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-10-09 00:58

Refi.
Jeg kan forstå at jeg skal ringe til udbyderen og klage min sag..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 08:53

Skal og skal

Det bestemmer du jo selv....

Da du INTET fortæller om hvordan det hele er "skruet" sammen kommer vi jo ikke videre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-09 12:52

Din router har et netværksnavn, kaldet et SSID. Når du søger netværk, skal du kunne se dette navn, hvis det ikke er sat til at være skjult i routeren.
Du skal nu vælge at din PC kobler op til dit eget netværk, med det SSID navn som routeren har. Dette netværk skal du vælge som det fortrukne, som den skal koble sig op til.

Hvis du køre dynamisk "DHCP", så vil det være routeren der styre din PC. Din PC vil slavisk følge routerens instruktioner om hvilken kanal den skal køre på.

Du skal så i din PC's netkort opsætning, kunne se om du har fået tildelt tre adresser:
1) Den IP-adresse som routeren har tildelt maskinen.
2) Supnetmask adressen.
3) Gatway adressen, som er den der kan være blevet væk, men som er vigtig for at du kan komme igennem routeren og ud på nettet.

Du kan jo også tvinge forbindelsen igennem, ved at vælge statisk i PC'ens netkort. Her skal du så selv angive de tre adresser.
Her skal du være opmærksom på, at den lokale adresse vælges inden for det område din router deler ud af, og helst i den øverste ende, så den ikke konflikter med evt. andre tilsluttede maskiner.
Der er jo kun plads til én maskine på hver af de lokale IP-adresser, ellers går der "SPUNK" i systemet.

Prøv at gennemse routerens log, om der er nogen information du kan bruge til noget. - Tjek også lige timeout tiden i routeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-09 20:58

Der er nok noget om det alligevel, med at han ikke kan få forbindelse, set ud fra den tid der er gået, siden han sidst var her på kandu

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 19-11-09 11:37

Tak for svaret refi.