/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo S12
Fra : rhv_82
Vist : 1682 gange
100 point
Dato : 24-10-09 19:16

Hej Kandu,

Har erhvervet mig en Lenovo S12. Problemet er bare at den kører usandsynlig langsom. Det burde den ikke.

Jeg har problemer med at streame film eksempelvis. Jeg har en mistanke om at den kører på et "spareprogram" for at forlænge batteritiden. Men jeg synes ikke jeg kan ændre på disse indstillinger...

Nogen der kan hjælpe?

/Rasmus

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-09 19:33

har du for lidt ram i?

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 24-10-09 19:38

Jeg har sat 1GB ekstra i - så jeg nu har 2 GB??

Det burde da være nok. Jeg kører WinXP så det burde ikke være noget problem...

/Rasmus

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-10-09 20:15

Prøv at ryste den - så bliver de tit hurtigere. Hvis der ligger noget gammelt data og roder rundt i din RAM kan man ryste det ud derfra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-10-09 20:16

Hvis det ikke virker kan du jo prøve at gå ind i kontrolpanel og strømstyrring og vælge den model der hedder minimal strømstyrring - det vil hjælpe.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 25-10-09 07:40

At ryste computeren hjælper nok ikke synderligt...

Er der ikke et stykke software der kan hjælpe på situationen evt.?

Har prøvet at ændre indstillingerne for strømstyring, men det kan jeg ikke, mærkeligt nok egentlig...

HJÆLP...

/Rasmus

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-09 10:20

Der ligger sikkert noget software fra Lenovo på din PC som har "overtaget" de funktioner. Jeg havde selv noget lignende samme problem på 2 af mine tridligere bærbare IBM PC'ere. Den sidste måtte jeg afinstallere alt Lenovo softwaren på for at kunne få lov til selv at bestemme mine indstillinger - og så kørte den som den skulle.

Godkendelse af svar
Fra : rhv_82

Dato : 26-10-09 21:24

Fandt et energy management system på computeren. Nu spiller det max.

/Rasmus