/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Regeringen spiller hasard
Fra : PeterTheisen
Vist : 478 gange
20 point
Dato : 23-10-09 21:44

Regeringen spiller hasard med dansk økonomi. Fra næste år træder de største skattelettelser siden indkomstskattens indførelse anno 1913 i kraft. Men det er ikke med den store forhåbning, at vi går imod dem.

Ønsket har hele tiden været, at det private forbrug skulle hjælpe os ud af krisen. Dette er ikke den rette vej at gå. I stedet for burde man helhjertet have satset på den private beskæftigelse.

Problemet ved regeringens strategi er, at selv om rådighedsbeløbet stiger eller falder, er den købte mængde af dagligvarer næsten uændret. Men når rådighedsbeløbet stiger eller falder,
ændres forbruget af udvalgsvarer.

Dette betyder med andre ord, at folk sparer op eller kryber til negativt forskydende tiltag i krisetiden, hvilket naturligvis skader dansk økonomi.

Hvis man var gået efter den private beskæftigelse, var folk kommet ud af overførselsindkomstlivet, og de var igen begyndt at betale skat til samfundet.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 21:51

UDELUK MIG__
Spiller PIK___med dig
Pisser du virkelig selv, eller? skal du have NIGGERE til at passe dig.
Har rimeligt ONDT af dine HJÆLPERE.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 21:58

Kode
COPY & PASTE

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 21:59

Glemte

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-10-09 22:11

Citat
Men det er ikke med den store forhåbning, at vi går imod dem.
er det din subjektive mening ??

Citat
Ønsket har hele tiden været, at det private forbrug skulle hjælpe os ud af krisen. Dette er ikke den rette vej at gå. I stedet for burde man helhjertet have satset på den private beskæftigelse.
jo det er den rette vej.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 23-10-09 22:14

nemlig pve.
Det er nemlig den rette vej

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-09 22:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-09 22:30

Citat
I stedet for burde man helhjertet have satset på den private beskæftigelse

Jamen de skal jo også have noget at lave, og det får de jo kun ved et privat forbrug??

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 23-10-09 22:42

Copy/paste-kongen slår til igen. Han smider en masse ord ud, men kommenterer ikke de indlæg der kommer. Simpelthen, fordi han ikke selv forstår, hvad han har publiceret. Det er jo ikke hans egne ord.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-09 22:43

Hvorfor svare? Vagnr er uanset lødigheden af svaret den der bliver accepteret. Iøvrigt burde vi exportere Peter Theisen's spørgsmål. Dette burde genoprette vores betalingsbalance!!!!!

Peter Theisen =

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-09 22:46

LOOOOL Peter Theisen har hugget igen igen.......

Peter Theisen =

Husk at blackliste, Peter. Og husk at acceptere indlægget fra Vagnr. Også selvom han skriver og konkluderer at elendighedslisten = sten!!!!!

LOOOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-09 22:48

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-09 22:48

=stendød

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-09 22:52

10 mod 1 på at dette latterlige huggede spørgsmål enten annulleres eller fjoget accepterer en kommentar fra Vagnr, uanset hvor åndsvagt hans indlæg er.

Peter Theisen burde nok kontakte en psykolog...........

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-09 22:53

Vi mangler kun en kommentar fra Vagnr, så dette latterlige klipperi kan blive lukket!

LOOOOL

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-10-09 23:36

Tak for svaret Vagnr

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 24-10-09 04:18

Citat
UDELUK MIG__
Spiller PIK___med dig
Pisser du virkelig selv, eller? skal du have NIGGERE til at passe dig.
Har rimeligt ONDT af dine HJÆLPERE.

Hvordan er det at være SÅ lav som dig??! Har du et liv, eller hva'?! næppe....

Jeg synes, at det er temmeligt lavt at skrive sådan, for alle har sgu da lov til at have sin EGEN mening! Meningen HER, er at hjælpe hinanden, hvilket jeg har haft megen gavn af, men sådan én som dig ødelægger jo alt!!!!!

Idiot! håber, snart du bliver udekukket her fra kandu!

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 24-10-09 05:52

Godt sagt Snerose.

Lad dog Peter i fred. Lad være med at svare på spørgsmålene. Eller svar ordentligt + Stem til venstre.
(Ikke på venstre)

KbhN

Kommentar
Fra : Opryddar

Dato : 24-10-09 06:07
Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-10-09 10:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål