/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering eller OEM
Fra : niss45
Vist : 977 gange
300 point
Dato : 23-10-09 13:58

Hej

Jeg overvejer at få windows 7 , og har mulighed for at vælge mellem opgradering eller OEM ver. , jeg kender forskellen og priserne er næsten ens.
Nu er spørgsmålet så,kan man med OEM køre en opgraderingsom man kunne med XP for det ville sparer mig for en nyinstallation og skulle noget gå galt senere, har jeg med OEM mulighed for at køre en nyinstall. Derfor ville jeg foretrække OEM hvis en opgradering ville være muligt.
Jeg har nu en præinstalleret vista.

Niss

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 310 point
Dato : 23-10-09 14:28

OEM er ok, men hvis du skifter pc har du et problem. Den kan kun bruges til en pc ( i princippet).
Og ja du kan køre en "opdradering" mesd en OEM

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-10-09 14:29

OEM men som ren installation, en opgradering af bestående system, kører mega dårligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-09 14:43

Hvorfor FCK køber folk aldrig en "fuld" og laver en ren installation, den tusse mere sparer en masse problemer.

Godt nok skal man geninstallere programmer og hente filer fra backups, men slutresultatet med en velfungerende maskine er de få timers ekstra arbejde værd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-09 14:44

Og jeg foretrækker også helt klar en ren install.
Og vær også opmærksom på at en Win 7 upgrade skal være fra Vista og ikke fra XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-09 15:12

Hurra LuffeA Jeg vil også have en fuld version af programmer og jeg vil have en nyinstallation. Jeg har sagt det til mange, men de fleste foretrækker at opdatere. Det sparer penge.
Men jeg er træt af at hjælpe fordi de opdaterer, det giver for mange problemer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-09 15:12

Tjaeh, vi er vel flere der mindes dengang vi skulle opgradere fra Win 98 eller ME til XP, kun noget af mit hår er vendt tilbage......som gråt

MS skriver: Læg skiven i, så kører det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-10-09 15:21

Om det er en full eller OEM har inten med en ren installation, at gøre, det kan gøres med begge versioner.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 23-10-09 15:39

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-09 15:48

Held og lykke med 7 erren, åhh er det ikke en stol