/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny Gendannelses cd
Fra : Millister
Vist : 1095 gange
200 point
Dato : 23-10-09 12:42

Jeg er kommet til at smide min gendannelses cd til Vista home premium væk, er det muligt at downloade en ny eller få Zepto (hvor jeg har købt min computer) eller Microsoft til at sende en ny?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-10-09 12:51

Hvis det er Zepto der har leveret din computer med Vista preinstalleret, er det dem du skal henvende dig til. Jeg har lige oplevet det med Dell, og de sendte en ny CD efter 14 dage. Det var til min datters PC, og hun havde aldrig fået den leveret med.
Yderligere er der en af mine venner der nu også mangler sin CD til en Dell, og må gå den tunge vej til Dell.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-09 13:21

Ligger den ikke på din harddisk ?????

Du skal desværre ikke være sikker på Zepto vil hjælpe dig

De kan ikke engang levere batterier til udgåede notebooks.....

Men du kan da prøve..

http://www.zepto.dk/Information/Contact.aspx

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 23-10-09 13:38

Her hos Zepto kan du muligvis få lidt service.
http://www.zepto.dk/Service/Default.aspx

Jeg kører selv med en Zepto 3215 og har da fået tilsendt en harddiskramme til ekstra harddisk.
Men jeg købte den uden styresystem.

Hvis du skal bruge drivere så findes de her:
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/

Og udgåede modeller her:
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 23-10-09 13:48

Så er det hvis bare om at få kontaktet Zepto

Jeg har stadig driver cd'en..

Kan man ikke låne en gendannelses cd til vista home premium af en anden? for jeg har jo stadig min egen licens kode? (eller hvad det hedder)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-09 13:53

Desværre har jeg ikke sådan en.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-09 14:07

Citat
Kan man ikke låne en gendannelses cd til vista home premium af en anden

Jo .- hvis du kan finde en der har nøjagtig samme model i Zepto som dig - ellers går den ikke

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-10-09 14:42

Prøv som refi siger, og se om ikke den ligger på din HD. Det gjorde den på en HP jeg havde fat i.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-09 18:44

Hej
Det gjorde den også på den Lenovo der skreg efter en "repair" og bad om at få indsat CD'en. Jeg nøjedes med at skrive "r" og så fik jeg valgmuligheden mellem at reparere eller at installere et helt nyt styresystem.

Det er træls at man ikke får CD'er med til de præinstallerede styreprogrammer. I vores tilfælde var der bare en klovn, som havde sat maskinen til og gladeligt sprang over at lave de nødvendige recoverdy CD'er ved første opstart.

DEt koster penge at rekvirere en sådan CD hos LEnovo.
Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Millister

Dato : 25-10-09 11:30

Jeg vil prøve at kontakte Zepto ellers tror jeg nok jeg kan finde en ven der har en..

Kommentar
Fra : Eyvind