/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hashandel på Christiania
Fra : PeterTheisen
Vist : 416 gange
20 point
Dato : 23-10-09 07:32

Pusher Street blev ryddet af først christianitterne og derefter politiet i 2004. Dette skete på baggrund af, at en redegørelse fra justitsministeren og forsvarsministeren i maj 2003 krævede, at hashsalget skulle stoppes, og boderne i Pusher Street skulle jævnes med jorden.

Der blev nedsat et udvalg, som skulle komme med forslag til en normalisering af Christiania i 2004. Denne lov var en ændring af Christianialoven fra 1989, og 2004-ændringen blev vedtaget af samtlige Folketingets partier minus Enhedslisten.

Enhedslisten var med andre ord de eneste, der kunne se, at ovenstående udvikling ville skabe en bandekrig.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 23-10-09 08:13

En sten kan ikke flyve, Enhedslisten kan ikke flyve, ergo er Enhedslisten en sten!

QED

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-10-09 08:39

Det er saftsuseme naivt, at tro, at bandekrigen er afledt af rydningen af pusher street

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-09 09:28

Tiderne har ændret sig, men ikke for Christiania hvor der stadig kan købes hash.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-10-09 09:38

Citat
Det er saftsuseme naivt, at tro, at bandekrigen er afledt af rydningen af pusher street
fuldstændigt ligemeget i denne sammenhæng, da PeterTheisen' eneste formål på Kandu er at lave propaganda for de røde, ligemeget hvilke løgne der skal til. Eneste positive ved tåbelige udsagn som ovenstående er, at de fleste nu må have gennemskuet hans evindelige forsøg på at føre valgkampagne for enhedslisten mv på Kandu.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-09 10:22

Sikke en omgang propaganda. Og at give Elendighedslisten æren for den forudsigelse, er da vist temmelig tilsniget.

Iøvrigt er bandekrigen nærmere affødt af manglende integration af indvandrere, Politiets indsats lige nu, ser også kun ud til at fokusere på rockerne. Hvis nu strømerene kørte den samme klapjagt på de sorte, som de kører på rockerne, ville det nok hjælpe en del. Men UHA, så kommer blandt andet overskvadderhovedet Frank Aaen og hans medsammensvorne og råber: RACISME!

Hvis nu ikke vi havde været så pladderhumanistiske, så havde vi nok for lange siden låst nogen af alle de Jallah'er inde, og udvist en bunke oveni. Men de er ret snu, og har lært, at råber de bare "racisme", så kommer der straks et helt kobbel af EL og andre autonome typer og giver dem ret. Fint nok, så kan de sælge lidt tjald til dem.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-10-09 10:39

Citat
Iøvrigt er bandekrigen nærmere affødt af manglende integration af indvandrere, Politiets indsats lige nu, ser også kun ud til at fokusere på rockerne. Hvis nu strømerene kørte den samme klapjagt på de sorte, som de kører på rockerne, ville det nok hjælpe en del. Men UHA, så kommer blandt andet overskvadderhovedet Frank Aaen og hans medsammensvorne og råber: RACISME!

Det kunne jo også tænkes, at rockerne er nemmere at finde, de har alle deres rockerborge, som de ofte reklamerer for i dagspressen. Jeg husker stadig de bandekrige i 70 og 80 erne, hvor de skød mod hinanden i Titangade og forskellige steder på sjælland. Og med deres hjernedøde talsmænd, som næsten alle har siddet inde for drab, må de betragtes som farlige for samfundet.

Kampene mellem disse grupperinger skyldes ikke kun narkotika, men også andre kriminelle handlinger, og deres æres-begreber.

Men at enhedslisten skulle være klogere end andre politiske partier, skal vi længere ud på landet for!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-09 11:28

Den eneste følge der kom af at Pusherstreet blev ryddet var at der opstod såkaldt hashklubber inde i byen.
Og dem blev der så vanskeligheder med at lukke

Christiania er jo heller ikke importcentral, altså at stoffer først lander der og siden distribueret til hele landet.
Mange christianitter blev nu glade for at der blev ryddet op grundet at der var interne blodige stridigheder på området, men det er stadig intet problem at gå direkte derind og købe hash.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-10-09 12:09

der har altså været hashklubber i mange år, også længe inden pusherstreet blev lukket

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-09 13:10

Citat
hashklubber i mange år

Okay, det vidste jeg ikke, men undrer mig heller ikke.

"Kommer ikke så fine steder", plejer man jo at sige når folk taler om et sted i byen

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-10-09 13:43

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-10-09 14:20

Selv tak Peter.

Men mit svar gik på, at når EL vel er det parti, der oftest stemmer nej til alting, betyder det jo ikke de kan forudse fremtiden hver gang de stemmer nej.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-10-09 14:39

Citat
Tak for svaret vagnr.
-