/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overførsel af brugeroplysning
Fra : leob
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 23-10-09 01:32

Jeg mener at huske, at der findes et program, som nemt og sikkert gør, at mine brugeroplysninger fra mit gamle XP system kan overføres til et nyt Windows 7 system.
Hvad hedder dette program?
Og hvilke slags oplysninger kan tages med (E-mail konti, Roboform,. digital signatur m.v.)
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-09 08:59

Citat
Jeg mener at huske, at der findes et program, som nemt og sikkert gør, at mine brugeroplysninger fra mit gamle XP system kan overføres til et nyt Windows 7 system.

Hukommelse er ikke hvad den har været....

1. Win7 er slet ikke på dansk endnu (kommer i næste uge) - så at du husker et program må være hukommelsesfejl.

2. XP og Win7 (Vista) er 2 forskellige systemer.

Dermed ikke være sagt det ikke er muligt

Du kan "exportere" en stor del af dine oplysninger fra XP - om de så kan "importeres" i Win7 må komme an på en prøve.

Jeg tvivler dog på at det er muligt med det hele da Win7 som sagt bygger på et helt andet system....

Derimod bør det ikke være noget problem fra Vista til Win7 da den findes (kommer) som opgradering.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-09 12:05

Windows 7 er jo som Refi skriver, ikke kommet endnu (er det i dag?) så det bliver et gæt, jeg tror at 7eren ligner Windows Vista hvad angår overførsler, du skal bruge Windows Let Overførsel på din XP computer og gættet går på at programmet allerede er i Windows 7: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2B6F1631-973A-45C7-A4EC-4928FA173266&displaylang=da
jeg tror ikke at RoboForm er med det er vist kun Windows programmer, vist fordi jeg ikke ved det, tag en backup af din RoboForm på et eksternt drev og installerer så RoboForm på din nye computer og hent din backup ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-09 12:25

Citat
er det i dag

Nej...

Den kom igår på engelsk men kommer først på dansk sidst i næste uge....

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 12:59

Windows 7 RTM har været klar i over et ½ år, og den findes også på Dansk = MUI pakke.
Nu er det nærmere Windows 8 der er i søgelyset,
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=windows+8&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=windows8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-09 14:53

kan ikke huske hvad funktionen hedder på win / men der er en funktion der kan overføre dine brugerkonti, mapper/filer og indstillinger, til et netværksdrev eller USB harddisk og når du så har indstalleret 7 så kan du importere dem og smelte dem sammen med den konto du opretter via installation.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 25-10-09 09:05

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 09:47

Selv tak - jeg håber det smertefrit med at få overført indstillinger og brugeroplysninger