/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
NDD systemratings
Fra : dean
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 31-10-01 12:07

Hvor pålidelig er NDD´s systemrating?
Jeg har kørt en benchmarktest og resultatet
viser at min CPU bliver ratet lige under en G3 400mhz
min er vel at mærke en G4 400 mhz. Fortæl mig venligst
at jeg ikke skal tage størrere notits af det, eller hvad jeg skal
gøre for at optimere cpu´en.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 15:17

Hej Thomas -) Dean -)

Tja, jeg tror ikke, du skal regne alt for meget med Norton Benchmarks...
Min gamle PM 7600/120 (PM 7500 bundkort) rates højere end en 'ren' PM
7600/120 -)) - Og der er ikke langt fra den til min 'gamle' G3/233DT....

Men bortset fra det, _er_ den G3/400mhz nok noget af det ypperste i G3
serien.

Men selvfølgelig kan du selv gøre en smule til, at den er optimal ved at
holde alt optimeret - firmware, diske, bruge god RAM osv.... - Fx.
(relateret til di t HD problem) ved jævnligt at udskifte directory
filerne og holde diskene optimerede vil også have indflydelse på
ydelsen. - Hvis der er problemer med noget software som fx. styresystem,
kan det også have indflydelse på, hvordan ydelsen bliver.

mvh. Erik Richard

dean wrote:

> Hvor pålidelig er NDD´s systemrating?
> Jeg har kørt en benchmarktest og resultatet
> viser at min CPU bliver ratet lige under en G3 400mhz
> min er vel at mærke en G4 400 mhz. Fortæl mig venligst
> at jeg ikke skal tage størrere notits af det, eller hvad jeg skal
> gøre for at optimere cpu´en.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentar
Fra : dean

Dato : 31-10-01 16:06

Hvordan udskifter jeg directoryfilerne?

"Erik Richard Sørensen" skrev d. 31-10-01 15:17 dette indlæg :
> Hej Thomas -) Dean -)
>
> Tja, jeg tror ikke, du skal regne alt for meget med Norton Benchmarks...
> Min gamle PM 7600/120 (PM 7500 bundkort) rates højere end en 'ren' PM
> 7600/120 -)) - Og der er ikke langt fra den til min 'gamle' G3/233DT....
>
> Men bortset fra det, _er_ den G3/400mhz nok noget af det ypperste i G3
> serien.
>
> Men selvfølgelig kan du selv gøre en smule til, at den er optimal ved at
> holde alt optimeret - firmware, diske, bruge god RAM osv.... - Fx.
> (relateret til di t HD problem) ved jævnligt at udskifte directory
> filerne og holde diskene optimerede vil også have indflydelse på
> ydelsen. - Hvis der er problemer med noget software som fx. styresystem,
> kan det også have indflydelse på, hvordan ydelsen bliver.
>
> mvh. Erik Richard
>
> dean wrote:
>
> > Hvor pålidelig er NDD´s systemrating?
> > Jeg har kørt en benchmarktest og resultatet
> > viser at min CPU bliver ratet lige under en G3 400mhz
> > min er vel at mærke en G4 400 mhz. Fortæl mig venligst
> > at jeg ikke skal tage størrere notits af det, eller hvad jeg skal
> > gøre for at optimere cpu´en.
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
> World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 16:12

Den 31/10/01 16:05 skrev dean,dean.news@kandu.dk

>>
>> Tja, jeg tror ikke, du skal regne alt for meget med Norton
> Benchmarks...
>> Min gamle PM 7600/120 (PM 7500 bundkort) rates højere end en 'ren' PM
>> 7600/120 -)) - Og der er ikke langt fra den til min 'gamle'
> G3/233DT....
>>
>> Men bortset fra det, _er_ den G3/400mhz nok noget af det ypperste i G3
>> serien.
>>
>> Men selvfølgelig kan du selv gøre en smule til, at den er optimal ved
> at
>> holde alt optimeret - firmware, diske, bruge god RAM osv.... - Fx.
>> (relateret til di t HD problem) ved jævnligt at udskifte directory
>> filerne og holde diskene optimerede vil også have indflydelse på
>> ydelsen. - Hvis der er problemer med noget software som fx.
> styresystem,
>> kan det også have indflydelse på, hvordan ydelsen bliver.

Hvorfor står nogle af indlæggene som ovenstående, - irriterende!

--
mvh - lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 18:28

Lars Kristensen <larskristensen@mac.com> wrote:

> Hvorfor står nogle af indlæggene som ovenstående, - irriterende!

fordi den ene sender i mime... (hvilket er uset på usenet), og den anden
fra en web-frontend. Og ingen af denm kan finde ud af at qoute

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 18:28

dean <dean.news@kandu.dk> wrote:

> Hvor pålidelig er NDD´s systemrating?
> Jeg har kørt en benchmarktest og resultatet
> viser at min CPU bliver ratet lige under en G3 400mhz
> min er vel at mærke en G4 400 mhz. Fortæl mig venligst
> at jeg ikke skal tage størrere notits af det, eller hvad jeg skal
> gøre for at optimere cpu´en.

det skal du ikke tage større notits af.

Norton forudsætter præcis samme konfiguration: appletalk status,
identisk system version, ideniske indlæste udvidelser. opløsning, antal
farver, defragmenteret disk osv. disk cach størrelse - du vil også
opleve at programmet giver forskelligt resultat afhængig om maskinen er
ny-bootet eller ej. kort sagt det er ikke et videre anvendeligt
benchmark.

Programmer der ikke er optimeret til G4'erens vectorenhed, vil afvikles
stort set lige hurtgt på henholdsvis en G4 og en G3 med samme
clockfrekvens og L2 cache - hvilket stemmer overens med dit resultat

Begge har 1MB L2 cache og 100MHz bus (G4'er dog "MAX-bus"). ATA33 og
ATA66 har ikke den store betyning. Grafikkortet som er henholdsvis
Rage128 (66HMz PCI) og 128Pro (2xAGP) har ikke større betydning i 2D.

I realworld _er_ de to makiner stort set lige hurtige med et par
undtagelser: Mac OS X, 3D og G4 optimerede programmer som eks Photoshop.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Kommentar
Fra : dean

Dato : 31-10-01 19:07

"Morten Reippuert Knudsen" skrev d. 31-10-01 18:28 dette indlæg :
> dean <dean.news@kandu.dk> wrote:
>
> > Hvor pålidelig er NDD´s systemrating?
> > Jeg har kørt en benchmarktest og resultatet
> > viser at min CPU bliver ratet lige under en G3 400mhz
> > min er vel at mærke en G4 400 mhz. Fortæl mig venligst
> > at jeg ikke skal tage størrere notits af det, eller hvad jeg skal
> > gøre for at optimere cpu´en.
>
> det skal du ikke tage større notits af.
>
> Norton forudsætter præcis samme konfiguration: appletalk status,
> identisk system version, ideniske indlæste udvidelser. opløsning, antal
> farver, defragmenteret disk osv. disk cach størrelse - du vil også
> opleve at programmet giver forskelligt resultat afhængig om maskinen er
> ny-bootet eller ej. kort sagt det er ikke et videre anvendeligt
> benchmark.
>
> Programmer der ikke er optimeret til G4'erens vectorenhed, vil afvikles
> stort set lige hurtgt på henholdsvis en G4 og en G3 med samme
> clockfrekvens og L2 cache - hvilket stemmer overens med dit resultat
>
> Begge har 1MB L2 cache og 100MHz bus (G4'er dog "MAX-bus"). ATA33 og
> ATA66 har ikke den store betyning. Grafikkortet som er henholdsvis
> Rage128 (66HMz PCI) og 128Pro (2xAGP) har ikke større betydning i 2D.
>
> I realworld _er_ de to makiner stort set lige hurtige med et par
> undtagelser: Mac OS X, 3D og G4 optimerede programmer som eks Photoshop.
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> ....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Tak for disse info!!

Jeg er stadig ny på denne gruppe, så hvis der er uskrevne regler for
hvordan man skriver her, så lad mig det endelig vide.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 19:46

"dean" <dean.news@kandu.dk> writes:

> Jeg er stadig ny på denne gruppe, så hvis der er uskrevne regler for
> hvordan man skriver her, så lad mig det endelig vide.

Tjah, de fleste af os (visse netscape brugere nægter dog at følge
disse i øvrigt gode råd) synes at http://www.usenet.dk har en række
gode retningslinier...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 23:01

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Lars Kristensen <larskristensen@mac.com> wrote:
>
> > Hvorfor står nogle af indlæggene som ovenstående, - irriterende!
>
> fordi den ene sender i mime... (hvilket er uset på usenet), og den anden
> fra en web-frontend. Og ingen af denm kan finde ud af at qoute

Det er altså ikke nemt, når ens program ikke kan lave en kvik
"rewrap" (ombrydning af linierne) som f.eks. MacSOUP kan. Problemet er,
at nogle af linierne er for lange. Det kan de være blevet pga.
quote-pilene foran. Når et indlæg så afsendes, bliver de lange linier
nogle gange brudt af programmet, uden at afsenderen kan se det, og det
der kommer ned på næste linie, har jo intet quote-mærke foran. Derfor er
der varierende antal pile foran og linier med blot et enkelt ord.
Jeg føler nu med dem, for jeg sender nogle gange i Outlook fra
en IBM på mit arbejde. Det er helt umuligt at gennemskue, hvordan ens
indlæg kommer til at se ud med ombrydning og den slags. Og jeg har ikke
fundet en mulighed for at ombryde det, man citerer. Når jeg sender fra
MacSOUP laver jeg en hurtig ombrydning af tekst, jeg kan se har for
lange linier, ved at markere teksten og trykke [æble-R].
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-01 02:35

Hej dean

Start computeren fra DiskWarrior CD'en, og hvis du ikke har CD'en, så start
den fra den disk, du har reddet. DiskWarrior skal i så fald ligge på
startdisken.

Åbn DiskWarrior, vælg en disk eller partition fra popupmenuen øverst, klik
på 'Rebuild' og når den er færdig med det, klikker du på 'Replace'. -
That's all...

HD'en / partitionen er nu blevet 'formatteret' så at sige - vel at mærke
uden at du har været nødt til at slette dine data.

Når du er færdig med alle diske / partitioner, kør så Norton SpeedDisk på
alle. Sæt SpeedDisks indstillinger til at 'Erase Free Space'. Det vil
samtidig fjerne evt. rester af gamle filer, du har slettet forlængst.

dean wrote:

> Hvordan udskifter jeg directoryfilerne?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Godkendelse af svar
Fra : dean