/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Jeopardy-program
Fra : eaatbs
Vist : 2910 gange
170 point
Dato : 22-10-09 22:21

Hej
Jeg leder efter et program, hvor jeg kan lave mit eget jeopardyspil.
Man skal selv kunne skrive spørgsmål og svar ind, og det skal helst ligne TV2's udgave mest muligt (med lyd und alles).
Jeg har prøvet det for længe længe siden, men kan ikke opsnuse noget ordenligt.
Bedste indtil videre er jeopardylabs.com men synes ikke det ligner godt nok.

Nogen forslag?

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 21:47

Citat
JeopardyLabs allows you to create a customized jeopardy template without PowerPoint

Hvorfor skriver du ikke bare at det er et ONLINE GAME
Har du ikke PP så find det, på NETTET.
PP kan du som regel redigere med Photoshop eller andet.
Citat
Jeg leder efter et program, hvor jeg kan lave mit eget jeopardyspil.

Du har svaret på dit eget spørgsmål__MEN.
Spørger_____BARE
er det et ONLINE GAME, eller vil du have det, på din pc.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 24-10-09 15:08

TDC har et spil online.

Da jeg googlede det, skrev jeg "lav selv jeopardy"
Det er meget enkelt at lave det, MEN husk at gemme linket så du kan komme ind igen.
Prøv dig frem for det er lidt indviklet at komme tilbage og spille, slet ikke lige så nemt som at lave det. Det er noget med at huske lige præcist hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 24-10-09 15:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-09 22:29

Det ser ud som om der er flere muligheder

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=make+your+own+jeopardy&meta=&aq=f&oq=

Du må hellere selv kikke på siden

Kommentar
Fra : eaatbs

Dato : 25-10-09 09:36

Beklager men jeg er bekendt med google, og synes ikke jeg lige kunne finde noget. Derfor prøvede jeg her.
Er der ikke nogen, der har noget konkret hjælp?
Så må jeg nøjes med jeopardylabs eller finde på noget andet.
Det skal bruges til underholdning til en fest.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 09:39

Det var altså ikke for at gøre grin med dig, at jeg linkede til google, men ikke alle tænker på at søge på engelske sider

Jeg tror du havde fået hjælpen, hvis vi havde kunne finde det du søger... men efter to dage, så ville jeg ikke håbe længere, hvis jeg var dig

Håber du finder en brugbar løsning -- go fest

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 25-10-09 10:17

Jeg kan godt se at tdc bare linker videre til jeopardylabs.com

Men hvis ikke det ligner, så har jeg heller ikke andre bud. Og bliver nok i tvivl om hvad det er du søger.

Alternativt kan du jo selv lave det med kort, hvor der på bagsiden står et spørgsmål og gæsterne derefter kommer med et svar. Problemet med Jeopardy er jo at man skal vende spørgsmålet om så man giver svaret og gæsterne skal komme med spørgsmålet. Har observeret at den vending kan være svær, når man arbejder med at stille det op i skemaet.

Annuller spørgsmålet
Fra : eaatbs

Dato : 25-10-09 12:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål