/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formater drev.
Fra : cobran
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 22-10-09 20:27

Hej. for mange år siden ... brugte jeg en diskette og kunne komme ind i fdisk eller partition magic for at slette en partition og oprette en ny. Jeg har stadig endnu ikke fundet ud af hvad gør man nu når man ikke har diskette drev? Bruger man USB istedet som man booter fra?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 22-10-09 20:38

Du kan hente Hirens Boot CD, det er en CD med en masse værktøj
http://www.hirensbootcd.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-09 22:12

Der bootes fra Hirens bootCD som klaudi henviser til.

Og der findes Partition Magic. (som ikke altid er stabil)

Men der er også Paragon magic og den er ikke så tosset.

Selv bruger jer Parted Magic fra en anden bootCD, som bl.a. indeholder programmet gparted som er meget stabilt.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 27-10-09 15:09

Mange Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-09 16:00

Velbekommen