/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvad siger i?
Fra : beababy
Vist : 346 gange
45 point
Dato : 22-10-09 19:22

Hvilke kemiske, biologieske og livsstilsmæssige forhold kan forklare, at fedtproblemet i Danmark er voksende på trods af, at danskerne spiser mere og mere sundt?

Kommentar
Fra : kandu-bruger

Dato : 22-10-09 19:29

Gør det da det?

Kommentar
Fra : beababy

Dato : 22-10-09 19:38

Ja.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-09 19:40

Der skal vist en større intensiv undersøgelse af mindst 1000 slanke og tykke samt alle detaljer om deres spisevaner til før nogen kan komme med et videnskableligt svar som vel er det Du ønsker.

Dog er er to ord let genkendeligt i spørgsmålet: "livsstilsmæssige forhold"
Det må være den gruppe der bæller 1-2 liter sukkerbugnende cola samt junkfood i sig hver dag og dyrker for lidt motion.

Vi der er nogenlunde slanke og får motion har sgu ikke råd til den livsstil, vi må nøjes med grøntsager, vand, fedtfattigt kød og lidt frugt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-09 20:42

Citat
Hvilke kemiske, biologieske og livsstilsmæssige forhold kan forklare

Det kan der skrives en hel bog om - og det er der sikkert også

Kommentar
Fra : AsmussPro

Dato : 22-10-09 22:12

Børn sidder for meget foran pc skærmen, spiller på XBOX eller playstation.
Der er de sidste 10 år sket en eksorbitant stigning af forbrug af lykkepiller, som for mange betyder en vægtforøgelse.
Det er ikke alle der spiser sundt. Nogen tror de spiser sundt, men har ikke tilstrækkelig viden om hvad der er sundt og hvor fedt og sukker gemmer sig.
Hvidt brød, alm.pasta, basmatiris etc indeholder stortset ingen kostfibre.Fuldkornprodukter holder stofskiftet meget mere i gang.
En god kombination af motion og alsidig kostfiberig kost ser man ikke så tit som en gennemgående livsstil.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-09 18:54

Hej
Citat
at danskerne spiser mere og mere sundt?
Tja, hvis man spiser 5 kg sundt i stedet for 100 gram usundt - er det vel også en forklaring????

Mange hilsner
Ingelein