/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsige el aftale før tid
Fra : etbrugernavn
Vist : 1428 gange
200 point
Dato : 22-10-09 18:15

Howdy,

Nogle der kender reglerne mht. hvis jeg opsiger min el aftale for min aftale udløber?
Jeg er tvunget til at opsige. da jeg af økonomiske årsager bliver nød til at flytte, men el-selskabet kræver at jeg betaler 350 kr. og det er selvom min aftale udløber mindre end 2 måneder efter jeg flytter. Jeg kan desværre ikke flytte aftalen med til min nye adresse.

Har selv google't lidt rundt, og fandt el-selskaber som siger, at det ikke gælder flytning. Om det er noget individuelt eller en regel vil jeg meget gerne finde ud af, sådan at de ikke tager fupper mig.

På forhånd tak,

Mvh

Kommentar
Fra : etbrugernavn

Dato : 22-10-09 18:44

Fandt selv svaret. Det viste sig, at Nordjysk Elhandel modsagde sine egne betingelser. -.-
2. gang de har forsøgt at snyde mig lol.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 22-10-09 18:45

du har ret til at opsige din aftale når du fraflytter boligen.
samtidig har du pligt til selv at tilmelde dig på den nye adresse.

Godkendelse af svar
Fra : etbrugernavn

Dato : 22-10-09 20:00

Tak for svaret trimare46.