/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
told og moms
Fra : Disi
Vist : 3215 gange
100 point
Dato : 22-10-09 18:13

Hvordan forholder jeg mig til at handle på denne hjemmeside : feelunique.com
Med hensyn til told og moms.
De har nogle utrolige dejlige produkter som jeg gerne vil have fingrene i ,men vil jo så ikke plukkes i tolden

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-10-09 18:22

Disi - er det ikke et Engelsk firma? http://www.feelunique.com/
Så vidt jeg kan se, er priserne opgivet i Engelske pund, og England er medlem af EU.

Så der burde ikke være problemer med told og moms - det er køb indenfor EU.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 22-10-09 18:34
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-10-09 18:43

Hvor sender de ders varer fra - UK eller USA?
Hvis de sender fra UK, så er spørgsmålet om de opkræver moms?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-10-09 18:44

Kontakt evt. firmaet - de bør kunne fortælle om de sender indenfor et EU land.
Prøv at bruge deres kontakt formular http://www.feelunique.com/contact.php

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 22-10-09 18:53

jeg er ikke så god til at skrive engelsk

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-09 19:23

Har du kigget på deres spørgsmål/svar http://www.feelunique.com/faqs.php
Under punktet Moms/Tax - fremgår følgende:
Citat
What about VAT?
Prices are shown inclusive of UK VAT at 15% where applicable. feelunique.com pay all VAT where due direct to UK customs.
For deliveries outside of the UK, you may be required to pay any applicable sales tax or Customs Duty charges in your own country.

Umiddelbart lader det til, at de ikke overholder normale bestemmelser for internet handel indenfor EU, eller også har de ikke ret mange kunder udenfor UK.

Kontakt evt. Skat.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 22-10-09 19:25

Hejsa!

Jeg har handlet hos ovenstående... Da jeg fik varerne skulle jeg betale ekstra told/moms, dette gjorde jeg. Efterfølgende sendte jeg en mail til feelunique.com og de refunderede beløbet og forsikrede at de altid ville gøre det...

God service

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-09 20:06

Hmm, har vi stadig parfumeafgift i DK ?

Altså den "midlertidigede" som en eller anden regering indførte da riget fattedes penge....også dengang

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-10-09 07:45

Citat
Firmaet har gode priser og gratis levering, men man skal være opmærksom på at firmaet er placeret på Jersey og IKKE i England. Derfor gælder EU reglerne ikke, og man kan risikere at skulle betale told af de varer man har købt. Har senest købt for ca. 500 DKK og fik en toldopkrævning på 264 DKK, og derved er besparelsen mere end forsvundet.

skrevet af 'kunde' nr. 8 på listen. (12. oktober 2008)
http://www.trustpilot.dk/review/www.feelunique.com

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 26-10-09 06:57

Tak for alle de fine svar
Jeg lader den lige stå et stykke tid endnu,har nemlig bestildt vare fra hjemmesiden og venter det en af dagene,også skriver jeg lige tilbage med svaret

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-10-09 09:27

Jeg fik i dag min BURBERRY
Brit Sheer Eau De Parfum Spray 100ml til den aftalte pris 369 dk incl fragt.
og der var ingen told på

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 29-10-09 09:34

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-09 10:22

Selv tak - og det var da godt, at du ikke blev opkrævet told.