/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernstyre PC
Fra : barrett
Vist : 2057 gange
500 point
Dato : 22-10-09 15:06

Jeg har 2 Pc-ere hvor jeg gerne vil kunne styre den ene fra den anden.
(Rydde op på den PC, der står andet sted, uden at forlade stuen, for husfredens skyld :).

Den jeg gerne vil overtage/styre har Windows Vista Home Premium.
Og den jeg arbejder ved har Windows Vista Ultimate.

Jeg har prøvet med "Forbindelse til Fjernskrivebord" men det virker ikke.
Når jeg bruger : "<Søg efter flere....> Jeg får denne meddelelse: Domænet/Arbejdsgruppen HJEMME indeholder ingen terminalservere.
Jeg har sat "prik" i puntet: Avanceret > Indstillinger > Brug ikke en TS Gateway-server.

Hvis jeg skriver navnet på PC-en jeg vil overtage, og klikker på opret forbindelse, ser det ud som om den går igang med at lede og efter laang tid kommer så denne meddelelse: Denne computer kan ikke oprette forbindelse til Fjerncomputeren

Jeg bruger ikke password på nogen af PC-erne.

Er der nogen der kan hjælpe mig til en løsning (og som jeg kan finde ud af ?

Med mange håbefulde hilsner
Barrett

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-10-09 15:10

hent og brug programmet
Teamviewer
gratis

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 22-10-09 15:38

Med Teamviewer skal jeg tilbage på den PC jeg vil overtage og godkende at overtagelsen.

Er det ikke muligt at overtage den uden at skulle rende frem og tilbage ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-09 15:52

Citat
Er det ikke muligt at overtage den uden at skulle rende frem og tilbage ?

Jo - du skal bare have en til at sidde ved den...

Citat
Jeg får denne meddelelse: Domænet/Arbejdsgruppen HJEMME indeholder ingen terminalservere.

Derfor får du den besked - det er jo ikke en server - så der skal være en i BEGGE ender.... (indtil de er koblet sammen)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-09 15:57

Da jeg arbejdede som lærer havde jeg uhindret adgang til mine kursisters maskiner uden de kunne se det. Det skete via et program, men men men. Jeg kan ikke huske hvad det hed og jeg er helt overbevist om at det var et købeprogram. Det havde andre funurligheder også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-09 16:03

Citat
men men men

Og de har været koblet op via jeres EGEN server

Det er der problemet (eller årsagen) ligger....

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 22-10-09 16:17

Til Refi

Der kommer slet ikke noget frem på den PC jeg ønsker at overtage.

Da jeg havde Windows XP på alle PC-erne var det ikke noget problem at bruge fjernskrivebordet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-09 16:46

Citat
Der kommer slet ikke noget frem på den PC jeg ønsker at overtage.

Hvad skulle komme frem.... ?????

Du er ikke koblet op med egen server derforskal den anden maskine give tilladelse til opkoblingen...

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/Connect-to-another-computer-using-Remote-Desktop-Connection

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 22-10-09 19:18

Du skriver:
Derfor får du den besked - det er jo ikke en server - så der skal være en i BEGGE ender.... (indtil de er koblet sammen)

Det vil jo ikke hjælpe noget om der sad en i den anden ende, når der ikke kommer nogen rude frem og beder om godkendelse.

Og så skriver du:
Du er ikke koblet op med egen server derforskal den anden maskine give tilladelse til opkoblingen...

Jeg kan jo ikke give nogen tilladelse når der ikke kommer noget på den anden PC jeg kan godkende.
Og som sagt da jeg havde XP på PC-erne var det ikke noget problem at bruge Fjernskrivebord.
På et tidspunkt brugte jeg VNC, men det understøttes ikke af Vista.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 22-10-09 19:24

Til Refi
Jeg kan se i dit link, at det ikke er muligt at bruge fjernskrivebordet til at oprette forbindelse til computere, der kører bl.a. Windows Vista Home Premium.
Så Fjernskrivebordet må jeg altså droppe. (trist)

Men spørgsmålet er så om der er noget program der kan overtage den anden PC uden at man hver gang skal rende frem og tilbage, for at godkende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-09 19:52

Vista skal give tilladelse til fjernstyring, og det gøres sådan:

Kontrolpanel > skriv i søge linien >>fjern<<< og nu kan du under system se dine muligheder.
Computeren du skal styre skal give tilladelse hver gang...........men det er vel ikke noget problev i hjemmet.

Tænk hvis man uden videre kunne spionere på en anden computer uden at det kunne ses.

Kursusstyring7overvågning er noget helt andet, og der er eleverne oplyst om muligheden.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 22-10-09 20:16

hmmm.....
Til Eyvind
Indstillingerne står som de skal, men som sagt kunne jeg se i Refis link, at det ikke kan lade sig gøre at bruge Fjernskrivebordet til en Viste Home Premium-maskine.
Du skriver:
Tænk hvis man uden videre kunne spionere på en anden computer uden at det kunne ses
Ved brug af f.eks. VNC skal der forinden være installeret en klient på maskinen man vil overtage.
Så det er jo ikke en vilkårlig fremmed maskine man "spionerer" på.
Og da jeg brugte det på 2 XP-maskiner, krævede det som sagt ikke godkendelse ved overtagelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-09 22:24

Men der koblede du dem sammen via en diskette måske.

Desværre virker windows programmet netmeeting ikke mere, for der var det nemt at broge fjernkontrol i lokalnet hvis man satte den anden comp til at acceptere automatisk.

Teamviewer - har jeg brugt med held til at hjælpe/rydde op på en maskine udenfor netværket.
Det skal dog installeres og der gives tilladelse hver gang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-09 22:28

Jeg vil lige tilføje at vi jo ikke som lærere sad og overvågede folks PC, vi kunne overtage den når de skulle hjælpes Og når der skulle geninstalleres(klones), så var der praktisk at sidde ved 1 maskine og så sende klonerne ud en efter en.

Og Refi, Ja vi havde vores egen server. Og jeg ved at det kræver en server at bruge det program.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-09 22:52

Molokyle har også benyttet det program et sted en gang.

På Niels Brock PC kursus skulle der vælges styresystem ved opstart og forskellige office udgaver fulget så med.

Accepteret svar
Fra : mælkergodt

Modtaget 500 point
Dato : 23-10-09 12:42

https://secure.logmein.com/US/home.aspx
http://www.access-remote-pc.com/

Alt andet kan du vel styre med MACRO?, tænker på at du kunne sende en mail til dig selv,
som så starter en Macro, som igen tillader kørsel fra andre putere.
Eller findes der STADIG væk kabler der forbinder 2 pc´er, med fuld adgang.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 12:46

Denne computer kan ikke oprette forbindelse til Fjerncomputeren

Det kan være dine sikkerheds indstillinger = Firewall der forhinder det.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 19:36

Jeg vil lige tilføje at vi jo ikke som lærere sad og overvågede folks PC

Hvorfor så have det_? ved godt det bruges til, hurtig hjælp.
Men er der så ikke en? HJÆLP indikator, fra vedkommende, PC 1 // 2 - ?? der ønsker hjælp.

Ellers ville jeg mene at programmet du henviser til/ har brugt er meningsløst, i den forbindelse, da du jo ikke ved hvem, der ville have hjælpen.

Men et lille kabel, der forbinder 2 maskiner kan vel ikke være nemmere.

Godkendelse af svar
Fra : barrett

Dato : 23-10-09 20:58

Tak for svaret mælkergodt.

Jeg har valgt logmein - her behøver jeg ikke rende nogen steder.
(Årsagen til at jeg lægger så meget vægt på det med renderiet skyldes at mit bentøj ikke er så godt så godt :) )

Rummene liger på hver sin etage, så det vil ikke være særlig nemt med kabelforbindelse.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 23-10-09 21:25

Jeg har valgt logmein - her behøver jeg ikke rende nogen steder.
(Årsagen til at jeg lægger så meget vægt på det med renderiet skyldes at mit bentøj ikke er så godt så godt :) )
Rummene liger på hver sin etage, så det vil ikke være særlig nemt med kabelforbindelse.

<<<<<<>>>>>>>>
Kender problemet, hvis du vil have programmet til at virke på fuld licens, så smid en PM
Kigger ind senere.