/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Matematikopgave.
Fra : smutter50
Vist : 1694 gange
200 point
Dato : 21-10-09 19:18

Hjælp skal aflevere i morgen...
Opgaven lyder:
I den laveste del af atmosfæren (op til ca. 10 km) kan temperaturen y i °C beregnes med formlen:
y=20-6,5x, hvor x er højden over havet i km.
Angiv betydningen af konstanten 20 i formlen.
Angiv hældningen og forklar dens betydning.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-09 19:28

Hvis nu x er nul hvor befinder vi os så?
Og hvad er temperaturen der??

Hvis vi så flyver 1 km op i luften, hvor meget falder temperaturen så???

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 19:31

Undskyld... Søger svar ikke nye spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-09 19:31

Øhh bliver det ikke forkert for des højere x er i meter des varmere koldere det jo i virkeligheden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-09 19:33

Ups fejl i min formel, den er ok

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-09 19:36

Svarene ligger i mine spørgsmål. Det hedder coaching.

Og ja formlen er OK, det bliver jo koldere på tinderne...

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 19:41

Ja, men er der mon ikke en der bare kan give mig svarene i stedet for alt det hokus pokus.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 21-10-09 19:44

Men hvias man kommer op i 1000 m er temperaturen jo -6480 og det kan vel ikke passe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-09 19:47

X er i km,

og smutter du skal jo lære at tænke selv,
det er derfor du har fået denne opgave.

Og mange senere i livet, hvor du ikke kan spørge kandu...

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 20:02

Kan du svare eller ej, det er sgu' derfor jeg stiller et spørgsmål, ikke for at få en masse popsmarte kommentarer.

Hop af, og lad nogle seriøse bruger hjælpe.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-09 20:13

Uhauha! Nu bli`r man fornærmet:
Citat
Kan du svare eller ej, det er sgu' derfor jeg stiller et spørgsmål, ikke for at få en masse popsmarte kommentarer.

Jeg forstår udmærket at Svend Giversen,ikke vil AFLEVERE DINE OPGAVER

Skal man skynde sig på diskoteket,igen i aften????????????

Mosebaek.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 20:17

Glem det venner jeg er 45 , og forsøger at hente lidt hjælp på en side, hvor almindelige mennesker søger hjælp fra andre almindelige mennesker.
Når i ikke kan svare, kunne i så ikke flette, og finde en anden fritidsinteresse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-09 20:33

Citat
Når i ikke kan svare, kunne i så ikke flette

Peddigrør er så kedeligt.Forøvrigt er 45 år ingen hindring for diskoteksbesøg.

For anstændighedens skyld:Jeg troede du var en af de her skole-elever der lige skulle ha`et hurtig svar på en matematik opgave,i stedet for selv at tænke.

UNDSKYLD..........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-09 20:37

y i °C udregnes som 20 minus 6,5 gange højden over havet i km

hvis x er nul er der jo ingen højde, du befinder dig i vandkanten og temperaturen er 20 °C

Hvis du går 1 km op er x jo lig 1 og du får 20 - 6,5 gange 1 = 13,5 °C

Afbilder du nu i et x y koordinat system har du 2 punkter:
For x lig 0 er y = 20 og for x lig 1 er y lig 13,5,
dvs hældningen er -6,5, den temperatur luften falder med, når du går 1 km op i atmosfæren.

Det er ikke for at genere dig eller spille bedre vidende...
Men hvis du bare får serveret resultatet, er du ikke klogere næste gang,
og til eksamen,eller senere i livet, sidder vi ikke hos dig, her i kandu...

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 20:39

Ja, men det er skide trættende at man ikke bare kan få et svar.
Nu har den kørt 15 X, og jeg har stadig ikke fået et reelt svar :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-09 20:40

Smutter.... Svendgiversen, er suveren til matemetik... men han skal da ikke lave dine lektier, uanset din alder

Svendgiversen, fortsæt du bare med at hjælpe - på din måde - eller lad Smutter passe sig selv, han/hun lyder sgu ikke særlig høflig

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 21-10-09 20:50

Tak for svaret Fijala. Og for ikke at være popsmart

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-09 20:58

Så må du jo huske at aflevere Fijala´s svar:

>>Angiv betydningen af konstanten 20 i formlen.
>>Angiv hældningen og forklar dens betydning.

>-6480