/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hjælp til slutbehandling
Fra : boyjsen
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 21-10-09 12:53

Hej,jeg har en DVD optager med harddisk, jeg kan optage på harddisken, og senere kopier til DVD,men efter kopieringen skal den slutbehandles, ellers kan den ikke spilles på andre DVDer, er der nogen der kan give mig et godt råd med hvordan man gør, syntes ellers jeg har gjort det før, har brugermanual til DVD?
Den DVD jeg har er en Medion MD 81335, der er et par år gammel.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-10-09 14:15

Der kan være foreskelle mærkerne imellem, så du må søge i manuelen. Normalt, så skal du i forbindelse med brændinge svare på forskellige spørgsmål i menuen på skærmen. Her vil der normalt spørges om DVD'e, skal afsluttes.

Du kan kun afspille på den pgl. DVD afspiller HVIS du ikke har afsluttet. Hvis du har glemt at afslutte, så såt optageren til at lave en optagelse af få sek. varighed, og overfør det til DVD (hvis der er mere plads). Vær så her oBS på, sp. du skal besvare med afslutning.

Du vil så få DVD afsluttet, men med to optagelser på.

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 21-10-09 15:16

Hej alka. Tak for dit svar, vil prøve mig frem, men det er jo det der mangler, det med at den spørger om den skal afsuttes, det kommer ikke frem! Men tak for svar. mvh.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-09 15:40

På min er det sådan at man i afspilningsmenyen kan søge op i toppen så der kommer en ny meny, hvor man bla.a kan vælge afslutning. Det er ikke nødvendig med en ny optagelse for at afslutte.

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 21-10-09 16:08

Hej transor, hvad hedder din dvd optager? mvh.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-09 22:24

Jeg har en Sony DVD optager og også her kan man under indstillinger vælge at afslutte en skive. Der behøves ikke en ny optagelse.

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 22-10-09 08:37

Hej granner01. tak for dit svar, jeg må nok købe en anden dvd maskine, eller fået set den jeg har efter, der er måske noget galt med den. mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-09 22:32

Hvis du alligevel skal købe en ny, så køb en der kan håndtere digital og MPg4. Den skal også have som minimun 2 HDMI stik, 2 scart stik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-09 15:45

Kig efter en knap på fjernbetjeningen der hedder Finalize,
så'n hedder den på min, det er godt nok en Lumatron!

Ellers må du finkæmme manualen, det står der jo nok et eller andet sted