/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvornår kommer posten?
Fra : Karen4567
Vist : 11358 gange
220 point
Dato : 20-10-09 18:38

Hej Alle. Jeg er blevet anbefalet dette forum af en ven, - så jeg håber I kan hjælpe mig! :)

Jeg venter en pakke, som jeg ved bliver sendt på torsdag. Jeg modtager den altså højst sandsynligt fredag.

Hvornår (mere præcist) får jeg denne pakke? - Jeg bor på Østerbro i København, hvis det kan være til nogen hjælp.

Det er nemlig ret vigtigt, at jeg modtager pakken så hurtigt som muligt, - og at jeg ikke skal vente, og hente den på posthuset.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 18:46

pakkeposten kommer når den kommer. jeg modtager rigtig mange pakker og jeg oplever at det er tilfældigt om posten kommer 9:30 eller 14:30 og alt indimellem

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 18:48

prøv at spørge din nabo hvordan det fungerer i dit område

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-09 18:49

Du får nok et track nummer, så kan du følge pakken på nettet (altså når det er Post DK)

UPS kan komme næsten hvor det skal være - hvor Post DK kører mest om dagen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-09 18:50

Selv om den bliver sendt på torsdag, er det altså ikke sikkert den kommer frem til dig allerede fredag-- og hvis du ikke har den fredag, får du den ikke før mandag (sådan er det i Nordsjælland)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-10-09 18:51

Karen, har du spurgt på dit lokale posthus - de må kunne komme med et tidsinterval ang. levering af pakkepost. Ude på midtsjælland, hvor jeg bor i en mindre landsby leveres breve/pakker normalt mellem kl. 10.00 og 11.30.

Hvis det er en pakke fra et firma, kan du evt. følge pakken via Track og Trace.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 18:54

man kan ikke ved hjælp af tracknummer, se hvad tid på dagen posten kommer

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-10-09 18:55

Citat
man kan ikke ved hjælp af tracknummer, se hvad tid på dagen posten kommer

nej, men man kan følge hvornår den kommer på det respektive posthus!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 230 point
Dato : 20-10-09 18:56

Velkommen til Kandu

Her kan du se hvordan du kan følge din pakke med track, som bl.a. Nordsted også skrev

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/app/tracktrace/track_og_trace.htm&menufile=

Du kan evt kontakte dit posthus og høre mere om udbringnings tidspunkt for dit område - find posthuset her
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-10-09 18:56

Hvorfor tilmelder dig ikke Døgnposten hos postdanmark??
Så kan du jo selv hente pakken, når du vil/har tid.
Læs mere på www.postdanmark.dk

I øvrigt er det ikke sikkert du får nogen pakke fra PostDanmark, de mister mange brev & pakker i øjeblikket. Jeg har faktisk "boykotet" PostDanmark. Sender du uden forsikring, er der næsten garanti for at det ikke når frem, og så får man blot at vide at det skal sendes som pakke til "kun" Kr. 75,00

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-10-09 18:59

Glemte lige:

Nu bor jeg godtnok i Nordjylland, og her kommer pakkeposten mellem Kl. 0800 - 2145, så her kan man vente i lang tid på den gule bil.

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-09 19:02

Nu afhænger det jo ikke kun af posten i KBH, men også hvor den kommer fra

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 20-10-09 19:04

Tak for alle svarene. Det går hurtigt her.

Pakken er på størrelse med en DVD. Kan det være den bliver sendt som brev så? Der er vel ikke på samme måde track&trace på breve?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-09 19:07

Her i kbh har vi fået pakker om formiddagen, eftermiddagen og helt frem til kl.21.00 om aftenen, så det er ikke noget endegyldigt svar på.

Med track og trace kan du følge pakken, men du ved alligevel ikke hvornår pakken kommer, idet jeg har set min pakke ligge samme sted i fordlingscenttralen i kbh i 3 dage og så kom den, den 4 dag.

Viskinge kommer med et godt bud tilmeld dig døgnposten, om det fungerer komme jo an på en prøve.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-09 19:08

Indtil videre kan Du torsdag aften eller meget tidligt fredag tjekke via track/trace om pakken vitterkigt er gået igennem afsenders nærmeste postcenter.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 19:08

en dvd bliver helt sikker sendt som brev og havner i din postkasse

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-10-09 19:08

Citat
Pakken er på størrelse med en DVD. Kan det være den bliver sendt som brev så? Der er vel ikke på samme måde track&trace på breve?

Hvis pakken har en vis værdi, og det er en seriøs leverandør, leveres pakken (uanset størrelse) som Track og Trace. Derved kan det kontrolleres, at pakken ikke forsvinder undervejs.
Der skal kvitteres for Track og Trace pakker!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 19:13

Dit postbud kommer mellem 9:00 og 9:45.

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 20-10-09 19:15

Flash77

Det lyder godt. Hvor har du det fra? Er det noget man kan læse et sted?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-09 19:40

Citat
Hvornår kommer posten?

Posten kommer når den kommer.

Hvornår det så end er ... det kan en bruger på kandu ikke besvare ... medmindre at en af brugerne er det postbud, som skal aflevere pakken hos dig.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 19:48

Jeg har lige tjekket ruterne for i morgen, og han vil være i dit område mellem 9:00 og 9:45.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-09 20:00

Fint nok Flash77, men har du ikke læst, at pakken først bliver sendt på torsdag

Karen4567

Ingen kan svare dig på dit spørgsmål .... det lugter lidt af en "fake"

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 20:06

Post Danmark er hurtige! Den pakke bliver leveret i morgen - det er jeg sikker på!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 20:13

jeg har da aldrig oplevet at postdanmark kan levere samme dag som pakken bliver sendt

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 20:20

Her taler vi ikke "bare" om samme dag - men faktisk om dagen før den bliver sendt! Men vent og se - den pakke bliver leveret i morgen - det er jeg sikker på!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-09 20:40

Ja det sker jo, at posten kommer før man aner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 20:45

Jeg tror Flash77 arbejder der hvor pakken sendes fra, han har gættet hvem den skal afleveres til

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-09 20:55

jeg tror snarere at Flash77 arbejder på at køre diskussionen af sporet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-10-09 09:33

220 point er godt nok mange at få/give som nystartet Karen4567 - hvordan bærer du dig dog ad med 20 startpoint? Har du anbefalet dig selv?

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 21-10-09 14:53

Jeg fik 200 ekstra point, fordi jeg tilmeldte mig et eller andet, som jeg ikke har forstand på hvad betyder.

Tak for svarene. Jeg står op klokken 9, og stirrer ud af vinduet et par timer. :)

Godkendelse af svar
Fra : Karen4567

Dato : 21-10-09 14:53

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-10-09 15:24

Selv tak håber du har fået din pakke