/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Newbie - hjælp til script
Fra : YvonneNielsen
Vist : 492 gange
80 point
Dato : 20-04-03 23:49

Hej - jeg er ny bruger af DreamweaverMX og har lavet en Popitmenu som jeg gerne vil have over på alle mine sider. Jeg har ikke oprettet en skabelon over siderne dumt måske! Og jeg har ikke lyst til, at lægge noget ind i header og body på alle siderne...! Og slet ikke hvis der en dag skal laves et nyt menupunkt.
Hvordan slipper jeg nemmest ud af min knibe?

På forhånd tak
Yvonne

Kommentar
Fra : wusge

Dato : 15-05-03 21:46

Hvad med at lave en ny forside ... med en frame foroven og en som side ...
hvor du kan have menuen i den øverste frame og så kan du vise dine sider i den nederste.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 80 point
Dato : 14-06-03 09:36

Lav externe js filer og inkludér dem de steder på siderne de skal bruges. Skal du rette i noget behøver du kun rette ét sted: i din js fil.
Eks. :

<head>
.
<script type="text/javascript" src="mine_funktioner.js"></script>
</head>
<body>
.
<div>
.
<script type="text/javascript" src="min_menu.js"></script>
.
</div>
.
</body>

Godkendelse af svar
Fra : YvonneNielsen

Dato : 14-06-03 09:41

Tak for svaret molokyle.

Det vil jeg prøve. Tusinde tak for hjælpen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-03 11:18

Velbekomme og go' week-end