/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
unormalt højt elforbrug
Fra : baekkel
Vist : 1686 gange
20 point
Dato : 19-10-09 21:51

Hejsa

Vi har et unormalt højt elforbrug 10.000kwh årligt
Vi er en familie på 4, 2 voksne og 2 børn.
Vi fyrer med træpiller , har ingen form for el-varme
Vi bruger som mange andre tørretumbler, vaskemaskine og opvaskemaskine dagligt.
Vores brugsvand opvarmes med el-vandvarmer

Har længe haft en formodning om noget var galt og har her til aften opdaget at vores el-måler kører ganske langsomt rundt trods afbrudt HFI-relæ, er det normalt?

/baekkel

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-10-09 22:02

Hvis du har slukket for hfi relæ må elmåleren ikke køre rundt.

Så kører den for spænding og dette må den ikke.

Prøv at fjerne tarifsikringerne samtidig.

Kan der være andre der er koblet på måleren. Tænker på om der er flere lejligheder i boligen?

mvh

Kommentar
Fra : baekkel

Dato : 19-10-09 22:07

jeg har slået alle sikringerne fra på tavlen samtidig med HFI også er slået fra, med samme resultat .

Vi bor på landet i hus, så der er kun os tilsluttet.

/baekkel

Accepteret svar
Fra : ara

Modtaget 30 point
Dato : 19-10-09 22:15

Så må elmåleren ikke køre rundt.

Jeg har oplevet at de kan køre for spænding.

Så ring du til dit energiselskab og tal med dem.

Måleren kan sendes ind og testes, så kan man se om den fejler noget.

Godkendelse af svar
Fra : baekkel

Dato : 19-10-09 22:22

Tak for svaret ara.
god aften til dig

mvh Baekkel

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 20-10-09 21:08

Citat
Vi fyrer med træpiller

Citat
Vores brugsvand opvarmes med el-vandvarmer

Hvorfor hulen da det?????? Det giver altså et temmeligt stort El forbrug.....