/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvmaling
Fra : Avant85
Vist : 1184 gange
200 point
Dato : 19-10-09 16:59

hej er der nogen som har erfaring med maling til betongulv og hvordan det er med selve maling / behandlingen og derefter hvordan det er at gå på også når det er våd. Er det glat og er det nemt at holde / rengøre. Jeg har tænkt på at male et nystøbt betongulv i mit komb. fyrrum / vaskerum / og hobbyrum

Er det en dum ide ?
Er det dyrt i maling ?
Er der andre muligheder for at få et rimeligt "holderentbart" og skridesikkert gulv, som ikke støver som et alm. betongulv når det fejes

venligst Avant85

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-10-09 17:15

Du kan få gulvmaling i dit byggemarked specielt til formålet, det er ikke glattere end fliser/klinker nåd det er vådt. Dog skal du være sikker på at dit støbte gulv er fuldstændigt færdighærdet og tørt før du maler.
Jeg havde valgt gråt, men det er jo op til dig, brug bare ikke en for hidsig farve.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-10-09 17:16
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-10-09 17:20
Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-09 17:22

Råd fra maleren:

Hvis der er tale om et almindeligt nystøbt gulv i et bryggers så brug feks. Fluganyl fra Flügger. Det er en heldækkende gulbmaling på acrylbasis, og det holder ret godt.

Behandlingen er som følger:

Gulvet skal være rent, tørt, bæredygtigt og egnet til malebehandling.

Slamlaget på nye betongulve skal fjernes ved mekanisk afrensning.
Sugende underlag grundes med Forankringsgrunder.

Tidligere behandlede overflader rengøres grundigt med grundrens.
Efterfølgende matslibes overfladen.

Påføres med pensel og rulle.

Vær opmærksom på at denne maling IKKE tåler benzin/olie spild mv.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 19-10-09 23:22

Tak for svaret lassethorsted.